Leiner Laura - Bábel

4:46:00

Sziasztok, Szinti vagyok! Mai áldozatunk Leiner Laurától a Bábel.


Forrás: Moly.hu

,,Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel, aki a zárónapi koncerten lép fel. Na, de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül…
Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért."








Ha jól emlékszem, akkor tudhatjátok, hogy az én kedvenc nem mellesleg első könyvsorozatom, az a Szent Johanna Gimi. Miután az kiolvastam, megakartam szerezni magamnak Laura összes könyvét, és mivel megláttam ezt a polcokon, akciósan, gondoltam megveszem. Na megvolt a kis törióra, most belekezdek a véleményezésbe.


A történet elég egyszerű, viszont jól kidolgozott és érdekes. Laura 500 lapba sűrített bele 5 napot plusz a 0. nap . A szereplők nem annyira közhelyesek, persze van egy két vonásuk ami nélkül meglettem volna, de mindegy.
Kezdjük Szaszával, akinek a valódi neve Szabolcs,. Nos ő a megtestesült tökéletesség.... ami valljuk be klisés.
 Persze voltak benne pinduri hibák, de annyira, már-már túl jó volt. , de mielőtt bárki félreértené a helyzetet, Szasza az enyém, csak és kizárólagosan az enyém. Nagyon szórakoztató személyiség, ez mellett cuki, jóképű.... és...... na találjátok ki, még milyen.... persze, hogy nőcsábász. Ez nem klisé vagy közhely, csak valóigazság, a pasik nagyrésze nőcsábász. Ezek mellett jó és megbízható barát.
Napsi.... már a neve is egyedi és olyan aranyosan cseng. Napsi a megtestesült cukiság, bohókásság és kedvesség, annyira kis édes volt  majdnem az egész könyv alatt. Szuper cuki volt amikor meg akarta találni az olaszt, meg ahogy a többi sráccal elvolt... annyiszor mondtám már, de ha olyan cuki, mint egy kislány állati nagy nyalókával a kezében.
Boldi, Napsi tesója. Na Boldinál néha elgondolkodtam azon, biztos épelméjű-e?
A hülyeségein gurultam lefele az ágyról 
Annyira hasonlít Aszádékhoz. 
Zsófi aki a főszereplő,  volt nekem a legszimpatikusabb. Van benne némi bátorság, nem áll ki magáért mindig, de volt mikor igen. Nagyon tetszett az is, hogy blogot ír, és akármit mond Kolos, a 300 követő az nagy szám. Még valamit hozzá fűznék, miatta, rákerestem a Red Hot Chili Peppers-re, azóta majdnem minden zenéjüket meghallgattam és nem tudom kifejezni az érzéseimet ezzel kapcsolatban. Hallgassatok bele ti is, szerintem majdnem mindenkinek tetszeni fog.
Mr. Farouk, kérem ide adná sztetoszkópot? Aki olvasta valószínüleg rájött kiről beszélek, Abdulról, mert neki bizony a vezetékneve, Farouk, de persze ne csúfolódjunk, mert nem szép dolog...
Ő a tipikus egoista, aki teljesen tisztában van az értékeivel, emellett állati humoros, és vannak bölcs pillanatai, nem túl sok, de azért van.
Hipó, igen ez egy név, nem, nem gúnynév, ez egy kedves, aranyos nevecske. De szerintem kíváncsiak vagytok ennek a kedves, aranyos névnek a háttétsztorijára is. Nos a Hipó név az abból ered, mert a viselője bizony minden bacilustól fél, nem ül le lefertőtlenítetlen székekre, nem fogja meg a korlátot, és napi tizenkét órában hivogatja, Dr. Faroukot, Abdul apját, aki orvos. Hatalmas személyiség, és akaratlanul is aranyosnak találom, néha...
Kolost ha én ismerem meg legelőször, orrba vágom, annyira arcátlan tud lenni. Persze az idő telésével őt is megszerettem, sőt azt akartam, hogy Zsófi jöjjön össze vele ami..... nen mondom meg, bibibibi.
Muszáj említést tennem Zsófi nagyapjáról, aki félig süket, vagyis ezt szűrtem le a viselkedéséből, ő a kedvenc szereplőm, és nem viccelek...
Alig várom, hogy betöltsem a tizenhetet, hogy én is elmehessek valamilyen fesztiválra a lökött barátaimmal.
 Újabb csodálatos történetet ismerhettünk meg Laura tollából, reméljük nem fog elfogyni a tinta.

Értékelés:
- Borító:5/5
- Szereplők: 5/4
- Történet: 5/5
- Kedvenc szereplőm: Nagypapa


Idézetek:

-Mi bajod van Boldival? - ölelte át mosolyogva a vállam Szasza.
- Hogyhogy mi? Egyszer bordán rúgott, mert be akarta mutatni, hogy a pankrátorok nem is igazából verekszenek. Hát, nem sikerült meggyőznie! 


,,- Mi történt? Merre vagy?  Mi ott vártunk egy csomót!

-Itt vagyok a... whahaha. Ez nagyon vicces. Fú, de nevetek.
-Zsófi jól vagy?
- Hogyne. Naná. Nááááá. Nanááááááá.
- Most komolyan, te ittál?
- Egy kortyikát. Nem többet LOOOL
-Hol van Szasza?
-Szasza? Szasza, kérlek szépen, Eulálialandben van, Euláliával, a kutyájukkal, Euláldoggal, az Eulália utca harmincban Eulália városban. Sírok, ez nagyon vicces.
-Hol vagy? Oda megyünk érted.
-Ott vagyok ahol a madár se jár. Csak BoldiZsááár. :DDD

"– Abdul, apád keres – nyújtotta Hipó a telefonját. 
– Miért? 
– Mert a fia vagy."




,,- Papa! Én vagyok az! Zsófi! – ordítottam. 
- Szevasz, Józsikám! – köszönt vissza. 
- Nem, nem! – kiabáltam, aztán kérdőn Szaszára néztem. – Úgy hangzom, mint Józsi?"


,,– Hipó, ülj vissza – kérleltem. 
– Jól vagyok itt így – álldogált, és nagyon úgy tűnt, hogy esze ágában sincs visszaülni. 
– Pápáig állni fogsz? – csóváltam a fejem. 
– Ne má'. A Vatikánig megyünk? – csodálkozott Szasza. 
– Te hülye vagy – röhögött fel Napsi."

,,- Lökd már meg a fejét! – utasított. 
– MI? Nem lökdösöm, alszik- feleltem. 
– De béna vagy – tápászkodott fel, majd áthajolva rajtam, és egyúttal belekönyökölve a bordámba, egy erős csattanást hallottam. 
– Te felpofoztad? – tartottam vissza a röhögésemet, aztán, mivel Abdul megébredt, mozdulatlanná dermedtem, és Szaszával együtt úgy tetem, mintha békésen aludnánk. "










Köszönöm, hogy elolvastátok a bejegyzést, hamarosan jön az új, addig is Sziasztok!!!

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Most visszafelé haladok az értékeléseidben :) ez is nagyon jó lett, köszi,hogy megint nevethettem ezen a könyvön :)

    VálaszTörlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés