James Dashner - Halálkúra

9:37:00


Sziasztok! Ma elhoztam nektek az Útvesztő trilógia harmadik részét, a Halálkúrát!





,,KISZABADULTAK AZ ÚTVESZTŐBŐL. ÁTJUTOTTAK PERZSELTFÖLDÖN. KOCKÁRA TETTÉK EGYMÁSÉRT AZ ÉLETÜKET. ÁM A VÉGSŐ IGAZSÁGGAL SZEMBEN TEHETETLENEK.



A Tűzpróba után úgy tűnik, az őrült hajszának vége. De Thomas biztos benne, hogy nem bízhat a VESZETT-ben. Hiába állítják, hogy nincs több megtévesztés, hogy a Próbák nyomán már minden szükséges információt megszereztek, és most Thomas és társai visszakaphatják az emlékeiket, hogy végrehajthassák az igazi küldetésüket. A csapat tagjaitól várják ugyanis, hogy létrehozzák az emberiséget fenyegető halálos vírus ellenszerét. Csakhogy Thomas sokkal több mindenre emlékszik, mint a VESZETT vezetői hinnék. Hazugságokkal többé nem mennek semmire. Ám a dermesztő igazság jóval veszélyesebb, mint azt Thomas valaha gondolta volna. A csapat újabb gyilkos kalandra vállalkozik, hogy kifürkéssze a VESZETT legnagyobb titkát. Menekülésük során tomboló Buggyantakkal és profi fejvadászokkal kell megküzdeniük, majd egy titkos szervezet csap le rájuk. Milyen árat kell fizetniük azért, mert a saját kezükbe vették a sorsukat? Túlélheti-e vajon bárki a Halálkúrát?''


Vigyázat, Spoiler veszélyes! Csak saját felelősségre!

Nos, ez a könyv meglepett, nagyon nem számítottam ezekre az eseményekre,de így teljes a történet. Igazán büszke vagyok magamra, hiszen egy teljes nap alatt olvastam ki az egész könyvet, ami valljuk be, profira vall. Ha ilyen gyorsan befejeztem az olvasását, akkor két esély létezik, a frenetikus vagy a borzalmas könyv. Ez esetben, frenetikusan, csodálatosan nagyszerű volt . Minden szép és jó, a VESZETT, haza engedi őket a civilizációba, és mindenki boldog, hehehehehehehehe, no. Ha erre számítottál, akkor el kell szomorítsalak. A Patkányember, bezárva tartja Thomast három hónapig, azért, mert  nem mondom meg miért, milyen morbid ez? A szereplők sok változáson mennek keresztül, senki sem lesz már ugyanolyan, mint volt. Miután kiengedik Thomast ez nem spoiler, mindenki gondolhatná, hogy a főszereplőt, nem tartják, egy szobában az egész könyv alatt megtudja, hogy nem csak őt hanem a barátait is érték megpróbáltatások. Thomasnak elmondja a Patkányember, hogy a tisztársak között, bizony vannak olyanok akik immúnisak a Kitörésre. A Patkányember felolvassa mindenki előtt azoknak a nevét akik nem immúnisak, és sajnos egy nagyon szeretett szereplőnk is hozzájuk tartozik.



Ahogy a leírás is említi menekülni kezdenek mindannyian, lesz pár kavarodás, ami elég sok kínos szituhoz fog vezetni.Minden egyes oldal, tele van izgalommal, igazi érzelmi hullámvasút mentem keresztül. Minho hozta a formáját és addig nevetetett, míg már azt sem tudtam,  hol vagyok, kellene nekem Minho. Ez a rész ezerszer jobban tetszett mint a másik kettő, pedig azok sem semmik. A srácokkal már minden megtörtént ami megtörténhetett, útvesztőbe zárták őket, kiengedték őket a sivatagba, ami tele van a megfertőződött Buggyantakkal, gyilkolniuk kellett, végig nézték a barátjuk halálát, Siratókkal harcoltak, majdnem eladták őket vagyis csak Thomast, és ők még ezek után is tovább harcoltak, jó motiváció az életben maradás, nem? Akik elolvasták az első két részt, nagyjából tisztában vannak a James féle taktikázással, de még ti is megfogtok lepődni, a végén.




Elég sok véres rész van, úgyhogy, csak erős idegzetűeknek ajánlom. Hála a mindenhatónak, végre kaptam egy kis romantikát, és bizony azok jöttek össze akiket akartam, oké nem túl jó körülmények között, de így is megteszi. Miután elolvastam, az utolsó oldalt is, a szívem elnehezedett, mert belegondoltam, hogy vége, ennyi volt, nincs több útvesztő és a beteg próbák sincsenek többé, de ami legjobban elszomorított, az az, hogy, nincsenek tisztársak sem és mikor rájöttem, hogy Minho sincs, már sírtam. Természetesen sírtam a végén, mert én mindennek a végén sírok, és olyan mindegy, hogy boldog volt-e a befejezés, akkor is sírok, mert VÉGE. Van egy előtörténete a trilógiának, én viszont biztos nem olvasom el, mert, az már nem olyan, de ez csak az én véleményem, ti nyugodtan olvassátok el, ha akarjátok. Voltak részek amikor csak ültem és azon gondolkodtam, hogy mégis, hogy csinálja ezt az író, hogyan tud egyszerre kínozni és örömöt szerezni, mégis hogyan?




Értékelés:
-Borító: 5/5
-Szereplők: 5/4-
Történet: 5/4-5
-Kedvenc jelenet: A kiszabadulás a VESZETT-ből
-Kedvenc szereplő: Minho, a világ legszemtelenebb és ettől a legdögösebb pasija, az egész mindenségnek
-Az egész könyv: 5/5





Idézetek:

 ,,– Hé, minden rendben, jól van, Patkányember úr? – érdeklődött Minho.''

,,– Ha nem találkoznánk a túloldalon – mondta behízelgően – sose feledd, hogy szerettelek. – Rávigyorgott a szemét forgató Thomasra, aztán ő is eltűnt az ajtó mögött.''

,,Mindenre lövünk, ami mozog és/vagy feketét visel.''

,,– Emlékeztess légy szíves, hogy ne vásároljak itt ingatlant – gúnyolódott Minho.''

,,– Haver, te megpróbáltad levágni a tudodmimet! Thomas elnevette magát, amire már hosszú ideje nem volt példa. Örült neki. – Elég baj, hogy nem tettem meg. Megmenthettem volna a világot sok kicsi Minhótól.''

,,Mi értelme beszélgetni, ha már nem lehet megbízni a szavakban?''

,,– Nem találgathatjuk folyton, vajon mit akarhattak. Néha azért csinálnak valamit, hogy én pont az ellenkezőjét tegyem annak, amiről azt hiszik, hogy én azt hiszem, hogy ők azt hiszik, hogy tenni fogom. – He? – kérdezték mindhárman egyszerre teljesen összezavarodva.''

,,Szóval, meg kell mentenünk a világot, és hasonló hülyeségek''

,,– Hamarosan lépnünk kell, a rohadt életbe! És amikor megtesszük, tuti, hogy beverek pár fejet, csak hogy kicsit jobb kedvre derítsem magam.''

,,Semmi nem volt egyértelműen fehér vagy fekete. És soha nem is lesz az.''






Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést, hamarosan hozom a következőt. 
Addig is, Sziasztok!


You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés