Rick Riordan - Percy Jackson és a Villámtolvaj

6:50:00

Sziasztok, ma a kedvenc  könyvemről lesz szó. Ami semmi más nem lehetne, mint a Percy Jackson és a Villámtolvaj.

Forrás: Moly.hu


A tizenkét éves Percy Jacksont eltanácsolják az iskolából. Megint. 




Bármennyire igyekszik, úgy tűnik, képtelen távol


tartani magától a bajt. De tényleg szó nélkül végig


kell néznie, ahogy egy kötekedő kölyök molesztálja a


legjobb barátját? Tényleg nem szabad megvédenie


magát az algebratanárnővel szemben, amikor az


szörnyeteggé változik és meg akarja ölni? 


Természetesen senki nem hisz Percynek a szörny-


incidenssel kapcsolatban; abban sem biztos, hogy


magának hisz. Egészen addig, míg a Minótaurusz be


nem kergeti a nyári táborba. 


Hirtelen mitikus lények járkálnak ki-be a lakokba és


Percy görög mitológia könyve megelevenedik. Rájön,


hogy az olimposzi istenek a huszonegyedik


században is élnek. Sőt, ami ennél is rosszabb,


felbosszantotta őket: Zeusz villámát ellopták, és


Percy az első számú gyanúsított. 

Percynek mindössze tíz napja van arra, hogy


megtalálja és visszaadja a Zeusztól ellopott holmit,


és békét teremtsen a háborúságban álló Olimposzon.




Nekem igazából, az egész sorozat a kedvencem. Rick nagyobb hatással volt rám, mint Rowling, ami nagy szó, hiszen a Harry Potter minden idők, egyik legjobban megalkotott története, amit borzasztó nehéz legyőzni, de Ricknek sikerült, legalábbis az én szememben. Úgy gondolom, hogy Rowling és Rick gondolkodása, hasonló körökben mozog, mert mindkettőjük története, egy tizenéves fiúról szól, akinek teljesen felfordul az élete, egy újonnan megtudott titok miatt. Nekem mégis Percy és az ő kalandjai tetszettek jobban, és el is mondom, hogy ez miért van így.
Nos, mindig, nagy történelem szerető voltam, és Rick belefűzte a művébe, a történelmet, mégpedig a görög isteneken keresztül. Érdekesnek találtam hiszen nem igazán olvastam, még fantasyt,amiről köztudott, hogy a kedvenc műfajom amiben istenek szerepelnek, úgy voltam vele, hogy egy próbát megér. Egy kicsit sem csalódtam. Elég sok  mindent tudhattunk meg, az istenekről, nyilván nagyrészt Rick találta ki, de nem kevés olyan szál volt, ami történelemhez kötött. 
Az egész annyira jól van kitalálva és leírva, hogy az elképesztő. Percyt egy bajos fiúnak ismerjük meg, aki képtelen beilleszkedni, az iskolákba tanulásilag. A könyv elején iskolai kiránduláson vesz részt, ahol történik egy s más. Időközben megismerkedünk Percy legjobb barátjával Groverrel is, akiről idővel kiderül, pár dolog. 
A leírásból megtudhatjuk, hogy Percyt egy Minótaurusz beüldözi a nyári táborba. Szerintem nem spoiler, hogy ez a tábor, nem egy egyszerű nyári tábor, ahol a gyerekekre vigyáznak, óh nem, ez a hely tele van olyanokkal akik hasonlítanak Percyhez. Főszereplőnk ájultan kerül a Annabeth kezei közé, aki izgatott, mert úgy gondolja, hogy ez a fiú az aki majd megváltoztat mindent. Annabethről tudni kell, hogy természetfeletti ésszel és bölcsességgel van megáldva, mintha Athéné istennő lenne. Az elején nem igazán jön ki Percyvel, de ez persze változni fog, mert Percyt nem lehet, nem kedvelni. 
Tele van izgalommal és meglepetéssel ez a könyv, és egyszerűen imádom, nem tudom mi mást mondhatnék. A humort eddig meg sem említettem, pedig abban is bővelkedik, volt úgy, hogy legurultam az ágyról, annyira nevettem. Majdnem minden szereplőt kedvelek.  Dionüszosz az egyik kedvencem, próbálja azt mutatni, hogy őt aztán nem érdekel, egy félisten sem, de persze ez nem igaz... és a humora is kiváló.
Sally, Percy anyja, pedig az istennőknél is jobb. Kedvessége és szeretete, felülmúlhatatlan, örülhet főszereplőnk, hogy ilyen anyja van. Sally mindent megtett, az évek alatt, hogy megvédje a fiát mindentől, de ebben a helyzetben, hagynia kell, hogy Percy gondoskodjon magáról. 
Minden elismerésem Ricknek, sosem volt még ilyen nagyszerű olvasmáynom, mint ez a könyv. Bárkinek tudom ajánlani az egész könyvsorozatot, mert elképesztően jók. nem mondanám azt, hogy tipikus fantasy, mert nem az, de aki szereti az ilyen típusú könyveket, nos, annak bátran ajánlom. Egyébként pedig, egy nagyon kevés romantikát is belecsempészett az író, amit nagyon köszönök.

Az istenek mesés rezidenciája

Értékelés:
- Borító: 5/4
- Történet: 5/5
- Szereplők: 5/5
- Kedvenc szereplő: Percy, Annabeth, Grover, Sally és Dionüszosz.
- Kedvenc jelenet: Percy és Poszeidon, első találkozása.
- Legutáltabb szereplő: Luke, Gabe
- Humor: 5/5

Idézetek:

Anyával akkor is jól érzem magamat, ha egyszerűen csak bejön a szobámba. A szeme csillog és színt vált a fényben. Mosolya meleg, mint egy puha paplan. Hosszú, barna hajában néhány ősz tincs vegyül, de sosem gondoltam öregnek. Amikor rám néz, olyan, mintha minden jót látna bennem, és semmi rosszat. Sosem hallottam, hogy valaha felemelte volna a hangját, vagy barátságtalan megjegyzést tett volna bárkire… beleértve engem és Gabe-et is. 
(…) 
Anya a legkedvesebb, legszebb nő a világon. Milliomoshoz kellett volna feleségül mennie, nem egy olyan balfékhez, mint Gabe.


Esetleg ha úgy tökön rúglak, gondoltam, hogy egy hétig szopránt énekelsz


– Nem köszönök egy rózsaszín pudlinak – mondtam.


Egy kislány szólalt meg a közelben: 
– Anya! Az a fiú a folyóból sétált ki! 
– Jól van, kicsim – hagyta rá az anyja, és a nyakát nyújtogatta, hogy jobban lássa a mentőautókat. 
– De száraz a ruhája és a haja is! 
– Jól van, kicsim.


(…) a csajokat nehezebb megérteni, mint a tasmán vombatokat (…).

Percy



Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést. Sziasztok!

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Ennek a sorozatnak csak az első részét olvastam, volt egy olyan érzésem vele kapcsolatban, mintha kinőttem volna belőle, pedig tényleg fantáziadús és jól van megírva. Külön keksz jár azért, amiért a görög mitológiát vették alapul, hiszen odáig vagyok érte. Főleg a művészetéért, illetve építészetéért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, én csak azt tudom mondani, hogy egy hasonló történetet nem lehet kinőni. Ha tetszett a Harry Potter, akkor valószínűleg a könyvsorozat további részei tetszeni fognak :D
      Jó sok keksz rá a görög mitológiai részekért, imádom a történelmet, és hatalmas boldogságot okozott, hogy úgy olvashattam róla, hogy közben egy elképesztően izgalmas cselekményt követek.

      Törlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés