Kae Westa - Karvalyszárnyon

10:03:00

Sziasztok, mai áldozatunk Kae Westától, a Karvalyszárnyon.


Forrás: Moly.hu
Miféle sors várhat egy grófkisasszonyra, akinek felbontották az eljegyzését, kardélre hányták a városát, és maga is csupán az utolsó pillanatban tudott elmenekülni?
Caliannara túléli a mészárlást, de hűséges testőre nélkül menekül, és kalandos módon zsoldosokhoz csatlakozik. Vajon elég az ottani felcser pártfogása, hogy a grófkisasszonyból harcos válhasson, ha mindenki más közönnyel, a kapitány pedig egyenesen ellenszenvvel méregeti?
Shastornak anélkül is megvolt a maga baja, hogy az ostromlott városból szökött nemeslány a nyakába szakadjon, de a neheze csak most következik. Megbízója átveri, a szerettei veszélybe kerülnek, ráadásul hitszegő bátyja is felbukkan.



Nos, én ezt a könyvet nagyon sokáig halogattam, aztán meg sokáig olvastam, most meg sokára írok róla bejegyzést, szóval ez a ,,sokáig" könyv. Azért olvastam ennyire lassan, mert mostanában, van egy ilyen olvasás stopom, furcsa eddig még nem igazán tapasztaltam. És az is eléggé közrejátszott, hogy a könyv nyelvezete, elég nehézkes, tehát mintha az 1500 évekbe repített volna. Személy szerint szeretem, az ilyen jellegű könyveket, hiszen mi másért fogtam volna  a kezembe, és mi másért olvastam volna el. Egy kicsit csalódás lett, mert nem tetszett annyira, mint vártam, de nem azt mondom, hogy nem tetszett, csak többet vártam.
Forrás: Facebook/Vörös Pöttyös Könyvek

Calina egy egész jó szereplő, de valljuk be, sokat picsog. Mindig volt valami baja, ami úgy ahogy elfogadható lehet, más szemében, de én kifejezetten utálom, mikor valaki a nap huszonnégy órájában, hisztizik valamiért. Ugye Calina az egyik főszereplő, ezért, próbáltam keresni, valamit ami szimpátiát kelthet bennem, és bizony a történet közepén meg is találtam. Calina kezdett átváltozni, Miss Hisztiből, egy olyan nővé, aki megvédi magát, és nem pofázik a rossz sorsáról. Említettem, egy régebbi bejegyzésemben, hogy azokkal a szereplőkkel szimpatizálok, akik tudják mit akarnak, és el is érik azt, egyedül. Nem úgy értem, hogy nem kellenek a barátok, meg segítők és miegymás, csak, ha már ezt ő akarja, akkor ő is csinálja meg. Calina az elején ennek a teljes ellentéte volt, de az idő múlásával, igazi karvaly lett belőle, ami nem kis örvendést okozott a kis lelkemnek. Szóval nagyjából ki vagyok békülve vele, de ajánlom neki, hogy a következő részben még tökösebb legyen.
Forrás: Könyvmolyképző kiadó facebook oldala

És ott van még Shastor a másik főszereplő, akit már az elején nagyon megkedveltem. Tipikusan az a férfi szereplő, aki a merev és közönyös álarc mögé bújik, de valójában, egy kedves és törődő ember. Ha ő nem lett volna benne, valószínűleg az elején abbahagyom a könyv olvasását. A karaktere jobban megfogott, mint Zurváné, ami elég nagy dolog. A kedvenc részeim egyértelműen azok voltak, mikor Shastor Arinkával és a kisfiával volt, na meg a visszaemlékezések is elragadtak.
Maga a történet jó, és tetszik is, de a szereplők eléggé lerontják, mint például Vare, őt nem tudtam hova tenni. Oké, ő Calina testőre, és Shastor bátyja, de a személyisége annyira jellemtelen. 
Jöjjenek a jó részek, nehogy azt higgyétek, hogy most lehúzom a könyvet, mert egyáltalán nem szeretném, hogy ilyet feltételezzetek. Nos, mint mondtam, a történet jó, nekem például eszembe sem jutna, egy ilyen sztori, és a jó történet mellett, a kidolgozása is páratlan, ez nagy piros pont az írónőnek. A nyelvezetét, meg lehet szokni, főleg ha belelendülsz az olvasásba, olyankor észre sem veszed, hogy milyen a nyelvezet, csak a történet érdekel. A nagy belelendülés, nekem persze  a vége felé jött meg, és gondolhatjátok, milyen amikor, olvasod, olvasod, és vége, te meg csak nézed a ,,Folytatása következik" mondatot, mint egy idióta. 
Azt még elmondanám itt a végén, hogy szerintem, azért volt kissé csalódás, mert hatalmas hűhót kerítettek a könyv köré, őszintén szólva, nem is tudom mit vártam, talán a világ legjobb könyvét.

Összességében tetszett a könyv, de nem hiszem, hogy újra fogom olvasni. Ajánlani annak tudom, aki szereti a kicsit régies beszéd stílust, és persze mindenkinek, aki kíváncsi a történetre.

Értékelés:

- Borító: 5/5
- Történet: 5/4
- Szereplők: 5/3
- Kedvenc szereplő: Shastor.
- Kedvenc jelenet: visszaemlékezés a Karvalyok első csatájára.
- Legantipatikusabb szereplő: Vare.

Idézetek: 

– Bevált recept újoncoknak csata után. – Shastor a kezébe nyomta a poharat. – Alkohol és nő. 
Arinka ajkán átfutott egy fáradt mosoly. 
– Shastor, lehet, hogy csodálkozni fogsz, de nem érdekelnek a nők. 
– …és ez Irra életének legnagyobb tragédiája – morogta a kapitány. – Jó, legyen férfi! Mit szólnál a vőlegényedhez?

– Bízz az embereidben, kapitány! Nem leszel kevesebb attól, ha nem a te válladon nyugszik az egész világ terhe.


– Nem értek én az ilyen melegházi virágokhoz, kapitány. – A szőke kedvetlenül méregette a lányt. Shastor nem csodálta, hogy húzza a száját, ám ő maga végképp nem akarta a hívatlan jövevényre fecsérelni az idejét. – Reynirrel jobban járna. 
– Reynir első adandó alkalommal megdugná. 
¬– Úgyis megdugja, ahogy elnézem. Addig meg legalább foglalkozik vele. 
A lány arcán lángoló szégyenpír ömlött el. Szorosabbra húzta magán a köpenyt, mint aki el akarja takarni magát Zurvan mustráló pillantása elől, de nem próbálta rendreutasítani a két férfit. Shastor kíváncsi lett volna, tényleg a józan ész fogatja-e be vele a száját. Csak nem sejti, hogy addig tűröm meg, amíg hallgat? 
– Hogy vörösödik – jegyezte meg kajánul a szőke. – Nem kell félni, virágszál, én ugyan hozzád nem nyúlok, arra mérget vehetsz.


A csatamágus az éj közepén robbantotta be a várfalat.




Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést. hamarosan hozom a következőt, addig is Sziasztok!

You Might Also Like

2 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés