Interjú R. Kelényi Angelika írónővel

9:06:00

Sziasztok, újra egy kedves írónővel beszélgettem. Ha kíváncsiak vagytok Angelika válaszaira, nehogy elkattintsatok.



Forrás: Facebook/R. Kelényi Angelika


1. A könyvedhez kapcsolódva, nézed a Szulejmán szappanoperát?

Igen, nézem a kezdetektől. Először azért néztem, mert érdekel ez a korszak, és izgalmasnak találtam, hogy a sorozat török szemszögből mutatja meg az eseményeket. Aztán beszippantott a miliő, a díszlet a kosztümök, az ékszerek szépsége, és észre sem vettem, hogy már nem csak ezekre vagyok kíváncsi, hanem a romantikus szálra is. Persze, vannak hibái a sorozatnak, elnagyoltak a magyar vonatkozású események, a történelmi hűség nem erőssége, ettől függetlenül a török viszonyokat jól mutatja, így folyamatos tanulási lehetőséget biztosít számomra. A korabeli jelmezek, a beszédstílus, a viselkedés nagyon jó háttér forrást jelent a könyveim szempontjából, így már nemcsak a személyes érdeklődés, hanem egyfajta információgyűjtő feladat is a széria követése.






2. Ha nézed, ki a kedvenc szereplőd?

Nincs kedvenc szereplőm. Szeretem az erős nőket, ezért ha mindenképpen választanom kell, akkor Hürremet mondom, de leginkább azért, mert az ő karaktere a legkidolgozottabb, az ő gondolataiba látunk bele a legjobban.

3. Van-e olyan történelmi személy, akiért fanatikusan rajongsz?

Nincs. Vannak olyan történelmi személyek, akiknek érdekel az élete, a tettei, de tőlem nagyon távol áll a rajongás. Alapvetően nem vagyok rajongó típus, mindig mindent és mindenkit több oldalról vizsgálok, elemzem, és látom a jó és rossz tulajdonságait egyaránt.
Az okos, furfangos elméket szeretem, azokat az embereket, akik meg tudnak lepni a döntéseikkel, a zsenialitást tisztelem, az erő és elkötelezettség, elvhűség előtt meghajolok. De nem rajongok. :)


4. Ha egy egész nap, azt csinálhatnál amit csak akarsz, mit csinálnál?

Írnék, olvasnék, a kislányommal játszanék, nagyon finom ételeket ennék, a barátaimmal találkoznék. megmasszíroztatnám magam, és még az is lehet, hogy egyszer az életben normálisan kilakkoztatnám a körmömet.


5. Van kedvenc íród?

Én inkább azt mondanám meg, ki ragadt meg annyira az agyamban, hogy rögtön ő jut az eszembe, ha ilyesmit kérdeznek tőlem. smile hangulatjel Ő Émile Zola. De imádom Ken Follett regényeit, szeretem Wilbur Smith-t, Jane Austent, és még nagyjából két oldalon keresztül sorolhatnám, hogy kiket. Nagyon-nagyon hosszú a sor. Mindig az aktuális életszakaszomnak megfelelően más a favoritom. smile hangulatjel

6. Milyen kategóriában szeretsz olvasni?

Mostanában a könnyebb műfajt részesítem előnyben, az kapcsol ki. A történelmi kalandregények a kedvenceim, de a romantikától sem zárkózom el. A női történeteket is szeretem, csak ne legyen klisé, ne legyen unalmas, ne ásítozzak az első öt oldal után. Kössön le, szippantson be. Nincs időm bogozgatni a szentimentális érzelmi csomókat, számomra pillanatnyilag az a jó könyv, amely felpörgeti az agyamat, történnek benne a dolgok. Már írtam, szeretem az okos megoldásokat, a meglepő fordulatokat, a csavart a könyvekben, és a logikus felépítést.


Forrás: Facebook/R. Kelényi Angelika


7. Te a lányos lány, vagy a fiús lány csoportba tartozol?

Na, látod, ez is attól függ, milyen helyzetbe kerülök. Nem hiszem, hogy be lehet sorolni bármelyik skatulyába. Az öltözködésem is attól függ, éppen mit csinálok. Ha arra vagy kíváncsi, hogy romantikus vagyok-e, akkor azt mondanám, hogy a kedvenc sorozatom a Trónok harca, a True Blood és az Amerikai Horror Story, de akárhányszor meg tudom nézni a Büszkeség és balítéletet is. Szerinted?

8. Hiszel a természetfeletti lényekben?

Nem. Nem hiszek a démonok, vámpírok, vérfarkasok létezésében. Hiszek azonban az angyalokban, de ők mind emberek.
grin hangulatjel Szeretnék hinni a reinkarnációban, a halál utáni életben, de annyira bizonyíték centrikus vagyok, hogy amíg a saját szememmel nem látom, hogy létezik egy másik világ, addig nem hiszem el. Ugyanakkor a fantázia hatalmában, a bevonzásban hiszek, az emberi elme nagyságában, az akaraterőben nagyon hiszek. Abban is, hogy bármit elérhetünk, ha nagyon erősen akarjuk, és céltudatosan haladunk előre. Hiszek a tehetségben, amely akkor is megtalálja az utat, ha akadályozzák, s végül feltör, mint a talajvíz. grin hangulatjel

9. A sósat vagy az édeset szereted inkább?

Együtt a kettőt. grin hangulatjel Gyerekkoromban például dédikém a barcikai tejbárban mindig vett nekem egy puha sós kiflit, ha arra jártunk, és mini bocicsokit ettem hozzá. grin hangulatjel Imádom a sós mogyorót csokival. Hedonista vagyok. grin hangulatjel


Forrás: Facebook/R. Kelényi Angelika



10. Gyerekkorodban is szerettél írni?

Igen. 9-10 éves koromtól írok. Olyan, mintha kódolva lenne belém, hogy a gondolataimat írásban fejezzem ki.



Ha szimpatikusnak találjátok az írónőt, akkor látogassatok el a facebook oldalára is, ide kattintva megtehetitek.




You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés