Interjú Borsa Brown írónővel

5:13:00

Sziasztok, ma egy elbűvölő hölggyel készítettem interjút, mégpedig Borsa Brownnal.





Forrás: Facebook/Borsa Brown

Ha valaki nem ismerné az írónőt, mondanék róla pár szót. Először is, az Álomgyár kiadó sikeres munkatársa, aki 6 történettel bővitette a magyar irodalmat. Ha az írónőről nem is, a könyveiről biztos hallottatok, hiszen akárhova nézel, mindehol a szemed elé kerül az Az Arab című könyve. De elég a felesleges szavalásból, jöjjön az interjú.



1. Mindig vonzott az irodalom?

Az irodalom a legnagyobb szerelmem. Az érettségin is ez volt az egyetlen tantárgy, amitől nem tartottam, mert például verselemzésben verhetetlennek éreztem magam. Ötösre is vizsgáztam... A kötelező olvasmányokat ennek ellenére sosem olvastam el, de a verseket faltam. Manapság ugyanezt érzem kulcsfontosságúnak. Mindegy mit olvas az ember, csak olvasson. Egy magát kereső fiatalnak nem lehet megmondani mit olvasson, mert akkor elveszik a keresés öröme. Jó érzés, amikor az ember csakis magának köszönheti azt, amire rátalál.



2. Megtudnád mondani, hogy melyik könyv volt az amelyik, berepített az irodalom világába?

Talán az előző válaszomban már meg is adtam a választ. A versek voltak azok. Az első ütést a szívemre nekem Ady mérte. Mindenről írt, ami fájdalmas és szép: születés-halál-szerelem-emberség... Azt hiszem Ady verseinél éreztem azt, hogy a szavaknak iszonyatos ereje van. De amire kevés figyelem irányul az a mai költészet. A kortárs költőink csodálatos verseket írnak, olyanokat, amitől az ember lúdbőrös lesz, kicsordul a könnye... Ha ez nem érték, akkor mi az érték?


3. Mikor érezted azt, hogy neked írónak kell lenned?

Sosem éreztem, hogy nekem ez az utam. Aki írni kezd, az sosem teszi azért, hogy ebből éljen. Nekem iszonyú szerencsém volt, manapság abból ugyanannyi kell ebből is, mint a tehetségből. Amikor az első könyvem megjelent, még akkor sem éreztem ezt. Talán a maffiatrilógiám harmadik részénél kezdett magába zárni ez az érzés. Azóta nem enged, és a sok visszajelzésnek köszönhetően úgy érzem, jó úton vagyok.


4. Hogyan jutott eszedbe Az Arab története?

Az arab története sehogy sem jutott eszembe. Egy szerelemről akartam írni, olyan szerelemről, ami teli van buktatókkal, úgy, ahogy a való életben is. Már a maffiánál is egy elzárt világot építettem ebbe bele, és a keletről ugyanezt gondolom. Elzárt, ismeretlen, értelmezhetetlen nekünk, teli értékekkel, hittel, történelemmel... Mindenki azt látja benne, amit akar. Nekem mindig ezt jelenti egy másik kultúra. A férfi szemszög kihívás volt, meg akartam ugrani. Úgy érzem sikerült, mert nagyon szeretik az olvasók Gamal karakterét, még ha megosztó is. Az Arab című könyvet egyértelműen a karakter viszi el a hátán.



Forrás: Moly.hu



5. Van még olyan munka, amit szívesen végeznél az írói - pálya mellett?

Munka az íráson kívül?? Hááát... Orvos akartam lenni. A pszichológia mindig is érdekelt, de ez azt hiszem a könyvemből is kitűnik, mert a lelki vívódásokra általában nagy hangsúlyt fektetek. Sok munkahelyem volt, amit szerettem, vagy inkább csak jól éreztem magam benne, de az írás az más. Nem is mondanám munkának. Szórakozás! Imádom! Ezt valóban képtelenség másként csinálni, csak úgy lehet, ha szereti az ember.



6. Mit mondanál, ha egy híres amerikai rendező, meg akarná filmesíteni, Az Arab történetét?

Na ugyan mit?? smile hangulatjel Mikor kezdjük?? Szívesen látnám filmen a történetet, de azt hiszem elég kritikus szemmel nézném. Az írás elég alapos dolog, a lehető legtökéletesebben lehet átadni egy másik embernek az aktuális érzéseket. Erre nyilván nem képes egy film... Legalábbis szerintem nem. Várom, hátha majd rácáfol az USA. grin hangulatjel Szeretek kellemesen csalódni.


7. Ha igent mondanál a megfilmestésre, akkor szerepelnél a filmben, mint szereplő?


Nem. Biztos nem! Lekötne a rendezés... Még, ha nincs is közöm hozzá, hiszen az írónak ilyenkor már nem igen van beleszólása. Szerintem szétszekálnám a szereplőket. grin hangulatjel Elég maximalista vagyok. De akiket szekálok, általában tudják, azért teszem, mert szeretem őket. Egyébként nagyon kíváncsi lennék egy szereplőválogatásra, vagy arra, mi tetszik jobban az embereknek. A film, vagy a könyv? Melyiket érzik teljesebbnek, többnek?


Forrás: Facebook/Borsa Brown





8. Miért vonz ennyire az arab kultúra?

Amikor elkezdtem írni az arabot, nem mondhatnám, hogy vonzott. Úgy, ahogy másokban, bennem is volt egy kis előítélet. Aztán az ember elkezdi forgatni az érmet, megnézi a másik oldalát is, és kinyílik a világ, sok mindent megért. Én ezt a kutatómunkámnak köszönhetem, azt hiszem nekem hatalmas ajándék, hogy írhattam erről a kultúráról. Sok volt a bele fektetett energia ez nyilván azt is eredményezte, hogy a szívembe zártam.


9. Van olyan étel, amit bármikor megennél, és bármennyit belőle?

Nem vagyok túl kajamániás, inkább desszertmániás. A sütik a gyengéim, ha én más ételt nem kapok, sütikével is egész jól elvagyok. smile hangulatjel Minél édesebb legyen és gejjebb! Na most biztos sokan fintorognak de ez van. Egyébként a hagyományos, egyszerű ételeket szeretem. Olyasmiket, amiket az ember egy menzán, vagy az anyukájától kap. A hiper-szuper éttermektől kiráz a hideg, sosem tudok rendelni magamnak. grin hangulatjel



Forrás: Facebook/Borsa Brown






Ugye, mennyire kedves Borsa?
Szeretnéd követni facebookon? Akkor ide kattintva megteheted!




Na mára legyen ennyi, Sziasztok!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés