Ava Dellaira - Kedves halottak! (kihívás)

6:05:00

Sziasztok, ma egy kritikát olvashattok, remélem tetszeni fog.

Forrás: Moly.hu


„Ragyogó könyv a bátorságról, hogyan élj tovább, miután minden széthullott körülötted.” 
Laurie Halse Anderson

Néha azok a legjobb levelek, amelyekre nincs is válasz. 
Egy angol házi feladattal kezdődik: írj levelet egy halottnak, mindegy, kinek. Laurel Kurt Cobaint választja, mert Kurt fiatalon halt meg, csakúgy, mint May, Laurel nővére, így talán megért egy kicsit abból, hogy Laurel min megy keresztül. Laurel nemsokára egyre több halottnak ír levelet – Janis Joplinnak, Heath Ledgernek, River Phoenixnek, Amelia Earhartnek, szinte abba sem bírja hagyni. Megírja nekik, mi történik az új középiskolában, és hogyan hullott szét May halála után a családja. 
De akármennyit segítenek is neki a levelek, nem tarthatja örökre távol magától az igazi életet. Múltjának kísértetei nem férnek bele az írott sorokba, és Laurelnek szembe kell néznie a gyermekkor lezárulásával, az imádott testvér elvesztésének fájdalmával és a felismeréssel, hogy egyedül mi formálhatjuk a sorsunkat.




Nos ez a könyv az elején elég furcsa volt számomra, mert még nem olvastam olyan könyvet, ami olyan mintha, kéziratokat gyűjtöttek volna össze. Ezt a regényt, Julcsi barátnőm ajánlotta, és nagyon örülök neki, hogy addig rágta a fülem míg, megvettem, és elolvastam. Nem vártam túl sokat tőle, mert nem igazán az én stílusom, így háth, gondoltam lesz ami lesz, ha nem tetszik nem nagy kár érte. De nagy meglepetésemre odavagyok érte, még sosem ejtett ekkora bámulatba egy könyv. Sokszor hatódtam meg az olvasás közben, a végén még csak levegőt sem kaptam, annyira sírtam. 
Nem tudtam olyannyira beleélni magam, hogy úgy érezzem ott vagyok Laurellel, vagy hogy én magam vagyok Laurel, így nem élveztem annyira, de ez nem azt jelenti, hogy nem tetszett, mint mondtam az elején, a történet bámulatba ejtett.
Nagyon szomorú, az ahogyan a főszereplő családja szétszakadt, egy családnak együtt kell maradnia, főleg az ilyen nehéz helyzetekben.
Nem tudom eldönteni, hogy tetszett-e az amikor Laurel az anyjával veszekszik vagy nem, mert persze szomorú, hogy ennyire rossz az anya-lánya kapcsolatuk, de azért sok szórakoztató része is volt, a folytonos civakodásaiknak. Mint például amikor az anya megparancsolja Laurelnek, hogy vigye ki a szemetet, de a lány ehelyett, eldugta a bűzlő cuccot az anyja hálószobájában, amitől a nő persze teljesen kiborul. Ezek az anya-lánya részek feldobták a könyv borús hangulatát, aminek örültem hiszen tudjátok, egy könyv semmit sem ér humor nélkül. Ami nagyon zavart, az a főszereplő és az apja közötti hűvös viszony, mintha az apa a lányát tenné felelőssé May haláláért, aminek persze semmi értelme.
És most essen szó May pasiáról, nos, nem tudom kifejezni mély undoromat iránta, hiszen amint megtudta, hogy a barátnője elhalálozott, azonnal lefeküdt egy másik lánnyal, milyen ember csinál ilyet? Ami még rosszabb, az az hogy még a halott barátnője húgát is elakarta csábítani, undorító egy dög ez a fiú, szerencse, hogy a főszereplőnknek van esze, és elhajtotta a fiút a fenébe.
Laurel számomra egy negatív karakter, elég zavaró volt, hogy bármi problémája akadt, ahelyett, hogy megbeszélte volna egy élő emberrel, szaladt a halottaknak levelet írni, oké, hogy erről szól a könyv, de az istenért, ilyet csak egy mentálisan zavart személy csinál. 
Beszéljünk arról ami nagyon tetszett, ott van például Laurel tanára, aki egy igazán kedves és segítőkész hölgy, a lány mégis újra és újra elutasítja a tanár a segítségét. A leírások meglepően profin vannak megoldva, a levelek ugyancsak a profizmusról árulkodnak. A hangulata igaz, hogy komor, de emellett kellemes is a maga módján. Ennyi legyen is elég, igaz még ezer jó tulajdonsága van a könyvnek, de ha mindet felakarnám sorolni, itt ülnénk napestig. A borítóról annyit mondanék, hogy nagyon tehetséges a készítője.

Értékelés:

- Borító: 5/5
- Történet: 5/4
- Szereplők: 5/3
- Kedvenc jelenet: Mikor Laurel és az anyja vitatkoznak.
- Kedvenc szereplő: A tanárnő.
- Irritáló személy: Az apa és kissé Laurel.


És mindez amit itt összehordtam a legnagyobb kamu a világon :D

Én és Julcsi kitaláltuk, hogy mindketten írunk, egy-egy kamu véleményt egy könyvről, csak úgy szórakozásból, és amelyikünk irományához legközelebb áll az igazság, az nyer.
Mivel még egyikünk sem olvasta ezt a könyvet, erre esett a választásunk, és úgy kellett egy kritikát írnunk róla, hogy csak a hátoldaláról és a borítójáról meríthettünk ihletet. 
Nektek kell megmondanotok, hogy melyik bejegyzés áll közelebb az igazsághoz, ezt pedig a facebook poszt alatt megtehetitek.

Az ötletet az Inside my head youtube csatorna vloggere inspirálta. 


Sziasztok!

You Might Also Like

2 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés