Rick Yancey - Az ötödik hullám

9:13:00

Sziasztok, ma egy kritikát olvashattok, remélem tetszeni fog.
Forrás: Moly.hu


Az első hullám nyomán sötétség támadt.
A második hullámot csak a szerencsések élték túl.
A harmadikat pedig a szerencsétlenek.
A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben!
Cassie egy lépést sem tesz a következők nélkül: Luger, M-16-os gépfegyver, lőszer és Bowie-kés. Ennivaló, víz, hálózsák és körömcsipesz csak ezek után következik a listán.
Cassie tizenhat éves, a néptelen országúton menekül. Rajta kívül már nem sokan vannak életben a Földön. Menekül a lények elől, akik embernek látszanak, és akik megölnek minden útjukba kerülőt. Akik több hullámban pusztították az emberiséget. Nem tudjuk, kik az idegenek. Nem tudjuk, miért akarják megsemmisíteni világunkat. Csupán egyvalami világos: mindenkit ki akarnak irtani.
Cassie családja túlélte az első és a második hullámot. A harmadik és negyedik viszont már nem kímélte őket. Cassie most az ötödik hullámmal néz farkasszemet: vagy öl, vagy megölik. „Csak akkor maradsz életben, ha egyedül maradsz” – ez a meggyőződése. De aztán találkozik Evannel, aki elbűvölő és titokzatos, és egyedül ő segíthet Cassie-nek, hogy valóra váltsa az öccsének tett ígéretét. A lány választásra kényszerül bizalom és csüggedés, harc és megadás, élet és halál között. Föladja vagy fölveszi a harcot?
„Csak ÁMULOK és BÁMULOK. Egyértelműen az egyik legjobb könyv, amit az utóbbi években olvastam.” – Melissa Marr


„Lélegzetelállítóan pörgő és eredeti. Az ötödik hullám úgy ránt be és ragad magával, akár egy cunami!” – Melissa de la Cruz


,,Igen, igen, igen, igen és igen. Csodálatos, fantasztikus, elképesztő... nem tudom, hogy fokozzam tovább. Azt hiszem, rájöttetek, hogy tetszett a könyv, de ha esetleg nem esett volna le, hogy imádtam, akkor elmondom még egyszer. IMÁDTAM.'' - Szinti, a Szinti könyves világa blog szerkesztője.



A történet felépítése tehetségről árulkodik, ráadásul egy pillanatra sem huny ki az olvasó érdeklődése, a szereplők tulajdonságai, pedig jól kidolgozottak.

Az elején nem annyira észrevehető, de a közepén 
már teljesen egyértelmű, hogy a történet a második világháború alatt játszódó, zsidó irtásra van alapozva. A könyv egy új módon dolgozza fel azt ami a 20. században történt, és mivel kifejezetten érdekes az a korszak, örömmel vettem tudomásul, hogy az író boncolgatja ezt a témát. 
A könyv 3 szemszögből van írva, Cassie-, Ben-, és Sammyéből, nem tudom eldönteni melyik a legizgalmasabb, mivel mindig történik valami mindhármuknál.
Cassie volt az a szereplő akit kifejezetten megkedveltem, okos, öntudatos, és ambicíózus, talán ő az első olyan női szereplő, akire gondolkodás nélkül azt lehet mondani, hogy erős főhősnő. Igaz csak azért tartotta magát, mert ott volt neki Sammy, az egyetlen reménysugara, és az egyetlen dolog ami miatt nem ölte még meg magát.
Elég nehezen szoktam hozzá a könyv hangulatához, számomra túl komor és szomorú, a szereplők elveszettek, próbálnak küzdeni, de sehogy sem sikerül nekik. Volt, hogy le kellett tennem a könyvet pár percre, hogy valami szépre gondoljak, különben én magam is bedilizek Cassiékkel együtt. Visszagondolva, ez volt a legjobb benne, hiszen, ha belegondolunk, melyik könyv tud annyira magába szippantani minket, hogy muszáj kiszakadni a történetből egy kis időre, különben még túl valódivá válik.
Napokig, csak Azokkal álmodtam, és persze, Bennékkel akik majd legyőzik Azokat és boldogan élnek míg meg nem halnak, nem tehetek róla, inkább a boldog végeket preferálom.
Annak ellenére, hogy ez egy tragédiáról szól, Rick mégis betudott csempészni némi jókedvet, ami nagyot dobott a minőségen, mondjuk ezek lehet nem mindenkinek fognak örömet okozni, én kissé kárörvendő vagyok, ezért sok olyanon szórakoztam jól, amin egy normális ember elborzad, de ez szubjektív szóval nem baj, ha nem ugyanaz a véleményünk. 
Szerintem mindenki szereti a flashback-eket, én meg különösképpen, a szereplők pedig nagyon gyakran gondoltak a régi életükre, és előszeretettel mesélték el azt is, hogy mi volt akkor illetve azelőtt, mielőtt Azok megérkeztek.
Már az első fejezetben kristálytisztán látszik, hogy főszereplőnk, teljes szívéből gyűlöli őket, a sors fintora, hogy megfog szeretni egyet közülük, akit én persze nem kedvelek, de ez mellékes.

Egy élőlény, aki hatalmas mennyiségű gyűlöletet váltott ki belőlem, Ramsay-el versenyzik, az univerzum legundorítóbb szadistája címért, a neve pedig Reznik. Minden egyes pillanatban odakaptam volna, hogy kitépjem az Ádámcsutkáját. 
Akit még mindenképpen megemlítenék az Evan. Igazán furcsa kapcsolatom van vele, néha kedvelem, néha nem. Az elején kedveltem, úgy gondoltam, hogy ő egy kedves segítséget nyújtó idegen, de aztán gyanakodni kezdtem, és be is igazolódott a gyanúm. Nem tetszett benne, hogy egy nyálgép, elviselhetetlen volt az, ahogyan próbálja magához láncolni Cassiet, én a lány helyében húztam volna a csíkot amint lehet. Persze egy idő után megint megszerettem, most meg fogalmam sincs mi van közöttünk, na nem baj, majd megtudom a következő részben.
Majdnem minden oldalon megborzongtam, hol attól ami a szereplőkkel történt hol pedig csak eszembe jutott, hogy mégis milyen világban is élnek. A legtöbb disztópiánál, mindig szívesen élném át ugyanazokat a megpróbáltatásokat amiket a szereplők, de ez más volt, itt csak arra tudtam gondolni, hogy tuti végem lenne, ha ilyen helyzetbe kerülnék.
Mint mondtam az elején, a hatása alá kerített Rick története, csak ajánlani tudom, mondjuk inkább azoknak, akiknek nem esik nehezükre belecsöppeni egy reménytelen világba.


Értékelés:

- Borító: 5/5
- Történet: 5/4
- Szereplők: 5/4
- Kedvenc jelenet: A találkozás
- Kedvenc szereplő: Cassie, mint Cassiopeia.
- Legutáltabb szereplő: Reznik.

Browie kés



Köszönöm a Cartaphilus kiadónak a recenziót!

Sziasztok!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés