Back to school - Tanulási tippek

11:11:00

Igen, tisztában vagyok vele, hogy hamarabb kellett volna ezt kitenni, de egyszerűen képtelen voltam rá, nem ment, fájt a lelkem tőle.


Ma kaptok tőlem pár tanácsot, a tanuláshoz, persze nem a matekhoz. Nem is vesztegetem az időt, kezdjük a tippekkel.

1. Tudd meg milyen beállítottságú vagy

Én humán, auditív vagyok. A humán azt jelenti, hogy inkább a nyelvek és a töri megy nekem jobban, az auditív pedig azt jelenti, hogy hang alapján jegyzem meg a dolgokat. Ezeken kívül még van a reál, és vizuális. A reál tantárgyak a matek, fizika, kémia stb, a vizuális pedig azt jelenti, hogy úgy értesz, és jegyzel meg valamit, ha az le van írva, ki van emelve színekkel.

2. Figyelj órán

Igen, tudom, hogy ennél nehezebbet nem is mondhattam volna, hiszen, hogyan is figyelhetnél mikor, sokkal fontosabb elfoglaltságaid is vannak, mint például beszélgetni a padtársaddal. De hidd el nekem, könnyebb egy órán át figyelni amit a tanár prédikál, mint otthon órákon keresztül azzal bajlódni, hogy megértsd amit lefirkáltál a füzetedbe. Ha figyelsz az óra alatt, akkor már meg van az egész lecke a fejedben, csak egy kis ismétlés és már felelhetsz jelesre. Próbáld ki, nem bánod meg.




3. Próbálj szépen írni

Mi féle tanács ez? Kérdezheted, háth kérlek szépen, egy jó tanács. Én képtelen vagyok úgy megtanulni egy leckét, hogy csúnyán van leírva, egyszerűen bántja a szemem a sok kuszaság. Viszont, ha egyenes, kimért betűkkel írom le a tanulnivalót, nagyobb kedvel ülök neki az ismétlésnek.
Forrás: giphy.com

4. Ne hallgass zenét tanulás közben, vagy mégis?

Nekem van, hogy jót tesz, ha zenét hallgatok aközben, de van mikor teljesen elvonja a figyelmem, és azon kapom magam, hogy énekelek mint egy őrült, magolás helyett. Azt ajánlom tapasztald ki, mikor hasznos, én általában házi írás közben kapcsolom be a zene lejátszót, mert akkor nem kell annyira koncentrálnom, hiszen már tudom az egészet. De mikor a tananyag megjegyzésére kerül a sor, muszáj síri csendnek lennie körülöttem, különben meghibbanok. 
Vannak olyanok akik zenéhez kötik a tananyagot, nem tudom, hogy csinálják, de jó nekik, ha ti is ilyenek vagytok, örüljetek magatoknak, mert ez nagy adottság.

Forrás: Weheartit


5. Idő

A múlt évben, vettem magamnak egy füzetet amibe mindent lejegyzeteltem ami fontos, például házifeladatok, időpontok, dogák.
Ebben az volt a jó, hogy mindig aznap oldottam meg a feladatokat, mikor feladta a tanár, mert fel volt jegyezve a füzetbe, és tudtam, hogyha most nem csinálom meg, elfelejtem, és akkor kapok a fejemre. Mivel megcsináltam még aznap, mindig kész házival lépdeltem be a terembe, és nem kellett azon aggódnom, hogy elfelejtettem valamit.

6. Mondd fel a leckét hangosan

Ezt az auditív sors társaimnak tudom ajánlani. Ha felmondod hangosan, gyorsan megjegyzed, legalábbis nekem így a legkönnyebb.

7. Post it-ek

Nekem soha nem váltak be, de azt mondják, hogy a vizuálisoknak ez a legjobb barátjuk. Ha kipróbáltátok feltétlen mondjátok el a tapasztalataitokat.

8. Kártyák

Persze, nem az egyszerű Vukk mintás kártyára gondolok, hanem a tanulósokra. Leírod a kártya egyik oldalára a kérdést a másikra pedig a választ. Hogy biztosan ne csalj, kérj meg valakit, hogy ő kérdezzen ki. Nekem jól bevált, remélem nektek is segíteni fog

Ezek lettek volna az én tippjeim, remélem beválnak nektek.

Sziasztok!

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Csak nem 5 Seconds of Summer rajongó vagy? Ki a kedvenced? Kedvenc szám?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De igen, imádom őket :D Te is?
      Calum a kedvencem, ő az én kis szerelmecském.
      A Shes Kinda Hot a kedvencem, egyelőre
      Neked?

      Törlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés