Interjú Rácz-Stefán Tibor íróval

11:25:00

Sziasztok, ma egy újabb interjút hoztam nektek. 


Forrás: Facebook/RáczStef
ánTibor


1. A realista, vagy inkább a fantasy regényeket szereted jobban?

Nem tudnék választani a kettő között. Általában váltogatni szoktam a műfajokat, realista után fantasyt olvasok, nehogy megunjam az egyiket a másik kárára.
Sok kedvenc könyvem van mindkét kategóriából, mint a realista Megmaradt Alice-nek, vagy a fantasy Vörös királynő, mindkettőt nagyon ajánlom elolvasásra.



2. Mikor érezted úgy, írnod kell?

Életemben először? Az általános iskola második osztályában. Az még csak egy aprócska fogalmazás volt, egy kis hableányról szólt, de nagyon büszke voltam rá.
Az írás az egész életem során jelen volt, akár blogolás, akár történetírás terén. El sem tudnám képzelni e-nélkül az életemet.


3. Nézed a Trónok harcát?

Nézem bizony, és nagyon szeretem. Én is azok közé tartoztam, akik a nagy hype miatt kezdtek bele. Rengetegen ajánlották, akkor még a második évad premierje futott, úgyhogy a sok ajánlás miatt belenéztem, aztán ott ragadtam.

4. És ha igen, ki a kedvenc szereplőd?


Sansa Stark, már az elejétől kezdve. Imádom a jellemfejlődését, ahogy egy álmodozó, idegesítő lányból az átélt tragédiák miatt egy olyan badass nő vált, akinek a hatodik évad végén láthattuk.Rengeteg borzalmat átélt szegény, mások ebbe beleroppannának, elvesztenék a fejüket, de Sansa éppenhogy erősebbé, és ami fontosabb, taktikusabbá, okosabbá vált Cersei, Kisujj, Ramsey és a többi rémséges alaknak „köszönhetően”.Az én véleményem szerint Sansának kéne lennie Észak úrnőjének. Jon jófej, de kissé ostoba, ezt láttuk a csatatéren a hatodik évad kilencedik részében. Úgyhogy, hajrá Sansa!

5. Mi kedvenc ételed?

Szeretem a bolognai spagettit, a magyar vonalról a brassóit, plusz önmagában is a sült krumplit.


6. Miért ebben a témában írsz?

Ebben érzem magam otthonosan, így tudom a leginkább kifejezni a gondolataim, és átadni azt, amit szeretnék.
Persze később szeretnék majd más témák felé is kirándulni, de jelenleg itt és így érzem jól magam.
Forrás: Facebook/RáczStef
ánTibor


7. Van olyan író/írónő, aki nagy hatással van vagy volt rád?


Természetesen. J. K. Rowling és Meg Cabot könyvein nőttem fel, nagy hatással volt rám Jay Asher Tizenhárom okom volt könyve, akárcsak Sohonyai Edit művei. Akit még feltétlenül meg kell említenem, az Ryan Murphy, a Glee című sorozat egyik vezető írója. Az ő munkássága, a tabu témákhoz való hozzáállása és bátorsága is ösztönzően hatott rám.

8. Gyerekkorodban is szerettél olvasni?

Igen, nagyon szerettem, de az első nagy szerelem a Harry Potter és a bölcsek köve volt, amire még általános hetedikben találtam rá.

9. A verseket, vagy a regényeket preferálod jobban?

Sosem szerettem a verseket, az irodalom órákon is minden bajom volt tőlük. Valószínűleg azzal lett tele a hócipőm, hogy ki kellett találni, mire gondolhatott a költő, miközben írta a költeményét. Mindig arra gondoltam, hogy talán a szifiliszét akarta kezelni és igyekezett minél szebb verset írni, mert kellett a pénz, netán nagyon wc-re kellett mennie és gyorsan lekörmölte az első dolgot, ami eszébe jutott. Nem tudtam komolyan venni, és emiatt valahogy a verseket is megutáltam. 
Bízom benne, hogy eljön majd az az idő, amikor nagy élvezettel nyitok ki egy verseskötetet, és arra koncentrálok, ami a lényeg: hogy mi lapul a sorok között. Ez az idő még nem jött el, de remélem, hogy közeleg.


- Köszönöm, hogy válaszoltál!

Köszönöm a lehetőséget!



Ha kíváncsiak vagytok Tibor facebook 

oldalára, ide kattintva benézhettek hozzá.

Forrás: Facebook/RáczStef
ánTibor


Sziasztok!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés