Sara Raasch - Hó, mint hamu

15:24:00

Sziasztok, ma a Hó, mint hamuról lesz szó.

Forrás: TwisterMediaKft

Megtört ​​szívű lány
Ádáz harcos
Leendő hős
Vajon Meira képes megmenteni azt a világot, amit soha nem ismert igazán?
TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat.
Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.
Sara Raasch első regénye hűségről, szerelemről, életünk céljának kereséséről szóló lenyűgöző olvasmány.


Nem unjátok már, hogy minden bejegyzésemet azzal kezdem, hogy ,,El sem tudjátok hinni mennyire imádtam ezt a könyvet''? Ha unjátok, így jártatok, mert megint egy szuper jó könyvet olvastam.
Kezdjük azzal, hogy milyen menő már a címe, hát mégis kinek nem keltené fel a figyelmét egy ilyen című könyv? A borító pedig meseszép, sőt, az egész könyv meseszép. 
Mielőt elalélnék a szépséges design miatt, szólnék pár szót arról, hogy miről is szól a könyv, és arra is szakítok időt, hogy boncolgathassam a történetet.
Röviden, tömören annyi, hogy egy királyságot leigázott egy másik, a leigázottak a télországiak, és a nép 90 százaléka egy munkatáborban raboskodik. A maradék 10 százalék pedig vagy meghalt, vagy egy eldugott helyen próbálja kieszelni, hogy hogyan is menthetnék meg a nép többi tagját.
Gondolhatjátok, hogy nem azokról szól a történet akik már kinyiffantak, hanem azokról akik nagyban próbálkoznak kitalálni valami stratégiát arra, hogy hogyan is virágoztassák fel újra Télországot.
Ezer meg egy dolog fog történni a sztori alatt. Letehetetlen a könyv, komolyan mondom, hogy két napig úgy jártam-keltem, hogy a telefonom a kezemben volt, persze ezzel kiakasztottam kicsit a szülőket, de ki bánja mikor egy fantasztikus világba csöppenhettem közben.
Hatalmas, hatalmas, hatalmas, és még hatalmasabb örömömre egy újabb erős női karakterrel találtam szembe magam, és egyszerűen imádtam őt, és azt ami vele történt. Teljesen magamra ismertem benne, én magam is vagyok annyira dacos, és makacs mint Meira, és erre ha tetszik, ha nem büszke vagyok. Ez a lány olyanokat vitt véghez 5 fejezet alatt, amit még az Éhezők Viadala Katnisse is megirigyelhetne. Ráadásul a végén olyan dolog tudódik ki róla, amire egyáltalán nem számítottam, mert abszolút semmi utalás nem volt rá, az utolsó 10 fejezet kivételével. 
És mint hű Trónok harca rajongó, Meira az én fejemben Daenerysként szerepel.
Meira
Fogadok bármibe, hogy én vagyok az egyetlen aki nem kedvelte Mathert, mondjuk, komolyan nem értem mit esznek annyira rajta az olvasók, az égvilágon semmit sem csinál, azon kívül, hogy  vívni tanítja főhősnőnket. 
De tudjátok kit szerettem nagyon? Háth persze, hogy a második pasit, másnéven Theron, akit én csak Theonnak hívok, mert az utolsó pár oldalon olvastam ki rendesen a nevét, és addigra megszoktam a Theont, de mindegy. Ide-oda, meg oda-vissza vagyok érte, vagy tőle, mindegy, csak az a lényeg, hogy imádom, ő is felkerül az imádottjaim polcára.
Itt hebegek, habogok Theronról mikor ti valószínűleg inkább arra, vagytok kíváncsiak, hogy mi a véleményem magáról a történetről.


A véleményem az, kérlek szépen, hogy beleszerelmesedtem az egészbe, és nem tudok értelmes mondatokat leírni, vagy kinyögni, pedig már egy hónapja olvastam a könyvet, de még mindig a hatása alatt vagyok, ebből látszik, hogy elképesztő.
Habár az eleje kicsit zavaros volt, lehet velem van a baj, de sokszor újra olvastam az első 3-4 fejezetet, de még most is van, hogy belezavarodom abba, amit az írónő átadni akar.
A nevekbe teljesen belezavarodtam, nem egyszer nem tudtam, hogy ki kicsoda, és hogy mégis ki beszél éppen, de ettől eltekintve semmi más problémám nincs a könyvel.
Egy alap disztópiára alapszik az egész, és persze, megtörténnek a tipikus disztópikus dolgok, például az, hogy van egy kiválasztott, aki aztán marha király abban, hogy hogyan kell elagyabugyálni a rossz fiúkat, és a többi disztópia klisé is bekövetkezik a történet folyamán, (a facebook oldalamon találtok erről egy humoros képet ide kattintva megnézhetitek).
Mather és Meira
Általában nem vagyok oda a leírásokért, de itt kifejezetten örültem, hogy az írónő gyakran használta ezt az elemet, mert a világ amit ő elképzelt elképesztő, és jó volt, hogy többet láthattam belőle a leírások miatt
Annyira beleéltem magam, hogy szinte hallottam, az ostor csapásokat, a pata dobogásokat, és a kardok éles koccanását.
Ha az ötödik hullám, lightosabb verziójára vágyik a kicsi lelketek, akkor jó helyen jártok, mert e között a két könyv között van jó pár hasonló cselekményszál, de a Hó, mint hamu, valamivel szívbarátabb.
Még így utolsó sorban megemlíteném Sirt, aki egy fenomenális szereplő, és aki nem egy meglepetést fog okozni számunkra. Nekem ő volt talán a legszimpatikusabb férfi karakter, persze Theronon kívül. A házsártos álcája alatt egy kedves, szerető ember lapul, akit mindenki nagyon szeret. 
Nagyon tudom ajánlani ezt a könyvet, mert frenetikus izgalmakban lehet részt venni, miközben csak az ágyunkban punnyadva olvasunk. Amúgy azért is azonnal Daenerysként tűnt fel a képzeletemben Meira, mert temérdek dologban hasonlítanak, és ha úgy vesszük akkor az élethelyzetük sem különbözik olyan nagyon, de majd meglátjátok.
Remélem beleolvastok, csak hogy tudjátok, van ám folytatása a kis drágának.
Húha, most látom, hogy baromi sokat beszéltem, ideje lenne elköszönnöm, nem-de?



Köszönöm a recenziót a Twister Media kiadónak!


Sziasztok!

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Wáow... Ezt baromi jó lett :O
    Nagyon felkeltetted az érdeklődésemet, hogy ilyen jól, tartalmasan és spoiler nélkül leírtad! Nagyon köszi! :) ♡
    Tuti még a héten megveszem és elolvasom!
    (Én is nagy rajongója vagyok a Trónok harcának) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy :D
      Mindig próbálok spoiler mentesen irni, mert tudom mennyire rossz megtudni a csattanót.
      Nekem sajnos nem könyformátumban van meg, mert a kiadó e-bookként küldte, de amint tudom beszerzem én is könyvként :D
      A Trónok harcánál nincs is jobb sorozat :D

      Törlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés