Rajzfilm válság - avagy hol vannak a régiek

13:37:00

Az igazi, szórakoztató, rajzfilmek/animék kora lejárt, amikor a Cartoon Network és társai túl sokat voltak a napon, és elhatározták, hogy egy életre elrontják a munkájukba vetett hitünket.
  
Youtube.com

Mondhattok nekem akármit, akkor sem tudtok meggyőzni arról, hogy a mostani mesék jók. Mert nem, nem jók, még a tűrhető színvonalát is hatalmas erőfeszítésekkel érik el. Gondoljunk bele mit is jelent a jó rajzfilm. A jó azt jelenti, hogy holmi idióta figurák üvöltöznek és próbálnak minél nagyobb baromságot csinálni, hogy ezzel példát statuálhassanak a gyerekeknek? Szerintem nem. Az én véleményem szerint, a jó mese definíciója az, hogy élvezhető, tanulságos, szerethető, és ezek a tulajdonságok mind megtalálhatóak voltak a pár évvel ezelőtti kiadásokban. 
Megértem, hogy újítani kell, ez csak természetes, nem ragadhatunk meg egy bizonyos helyzetben, de egyszerűen nem tudom felfogni, hogy mégis miért kell belenyúlni, egy eleve elképesztően jó minőségi műsorba/adásba.
Példának vegyük a Cartoon Networkot, mindenki emlékszik, a klasszikusokra ugye? Mint a Tini titánok, Dexter laboratóriuma, Ed, Edd, és Eddy, Bátor, a gyáva kutya, Fosterék, Johnny Bravo, Billy és Mandy, és még sorolhatnám, annyi van. Ezek mind mind frenetikus kreálmányok, és mégis levették őket a tévé vászonról, ráadásul oktalanul. 
Emlékszem, mindig izgatottan siettem haza az oviból, mert tudtam, ma egy új rész vár rám, imádtam őket, mind egy szálig. 
Aztán egy idő után elkezdtek eltünedezni, és egyre csak gyarapodtak az agyatlan mesék, amiknek úgy amúgy az ég adta világon semmi értelmük sincs.
A Cartoon Network, a Minimax, és még az Animax is tömeghulladékká vált. Azok a gyerekek akik csak most csöppennek bele a mesék világába, soha nem élhetik át ugyanazt mint mi, akik ismertük ezeknek a tévé adóknak az igazi arcát. 
Newground.com

Az Animaxot pár éve ki is vonták a forgalomból, és őszintén nem tudom, hogy örüljek-e vagy sem. Ezzel a tettel, legalább megakadályozták, azt hogy tovább rombolják az A+ emlékét, a badarságaikkal. De másrészt, egy csomó animét, csak úgy otthagytak befejezetlen szinkronnal, ami akkoriban hatalmas probléma volt számomra, mert nem tudtam meg, hogy végül mi fog történni Ichigóval, vagy Kilarival, de még a Nanához köthető kérdéseimre sem kaptam választ. Persze, azóta majdnem mindet végig néztem, kivéve a Kilarit, mert azt a 102 résznél abbahagyták feliratozni, és angolul is csak kb a 123-ig mentek el, szóval ha tudtok esetleg egy olyan felületet ahol meg van a többi rész feliratozva akkor szívesen várom a válaszaitokat kommentbe. Hogy ne csak erről a három adóról legyen szó, a Nickelodeonban is csalódtam, igaz nem akkorát, mint az előbbiekben, mert ennek a vezetői, legalább próbálkoznak valami normálisat produkálni, ami nagyrészt sikerül is nekik, mert mint tudhatjátok, ők vetítik, az ICarlyt, V, mint Viktóriát, vagy a nemrég új részekkel visszatérő Bella, és a Bulldogokat is. A Nickelodeon sikerét leginkább Dan Scheinder rendezőnek köszönheti, hiszen ő álmodta meg, 
és hozta létre a legtöbb Nicken futó élőszereplős sorozatot. A rajzfilmek itt is elég silány minőséggel jelentkeznek, de ezt valamilyen szinten kompenzálják a fent említett szitkomok.
Még ha most ennyire rossz is a véleményem róluk, akkor sem fogom elfelejteni nekik, hogy az én gyermekkoromat megszépítették, csak reménykedni tudok benne, hogy valamikor rájönnek, hogy ami most folyik az nem megfelelő senki számára. 
Ha pedig végre észhez térnek a kis drágák, akkor örömmel fogadom vissza őket a kegyeim közé.

- Agymenés vége -

Írjátok le kommentbe a véleményeteket a mostani helyzetről, emellett pedig szívesen várok ajánlásokat olyan tévé adóra, ami nézhető még.

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szia!
    Nekem is, és sok ismerősömnek is ez a véleménye, mint azt írtad. Mi sem értjük, hogy a kedvenc meséinket, animénket, csak úgy, hopp, eltűnnek. Én személy szerint hiányolom mindegyiket. Bár, nem tudom hogy te hány éves vagy, de én 14 évesen ezt mondom, valamit csak elb*sztak azok az idióták akik a műsórt állítják, álították. Lehet hogy te nem szeredted, és örülsz is neki hogy levették nagy részben az animax-ot, de én kiskoromban a mamámnál mindig sunyiban azt néztem, mert tetszettek a színek, a szereplők és történetük. Mint például: Inuyasha, Kaleido sztár, és a kis detektív(nem tzdom azóta sem a címét) :/
    Csak el szerettem volna mondani a véleményemet, ami ez volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia
      Nem hogy nem szerettem az Animaxot, mert bizony ő is nagy részét képezte a gyerekkoromnak, csak volt egy elődje, ami ezerszer jobb volt. Én is 14 éves vagyok.
      Ahj az Inuyashatól elkezdve, a Kaleido Staron át, egészen a Kilariig mindet szerettem.
      A kis detektív az amikor a 15 éves fiú átváltozik egy kb 9 éves gyerekké és úgy folytatja a nyomozást az újabb és újabb ügyekben? Én sem tudom a címét annak, pedig imádtam.
      Örülök, hogy leirtad a gondolataidat, máskor is írj.

      Törlés
  2. Sya.

    Én még csak tizenhárom éves vagyok, de ugyanúgy emlékszem ezekre a rajzfilmekre/animekre, mint ti. Gyerkkoromban ( nem mintha most nem lennék az ) én leginkább az Animax-ot néztem, majd kévőbb megtudtam, hogy azok animek voltak, így hát most anime fan vagyok. :D
    Én nem venném egy kalap alá a V, mint Viktória és a többi élőszereplős sorozatot a rajzfilmekkel, hisz a legtöbb animáció természetfeletti, akciós, fantáziadús, míg a szitkomok inkább slice of life kategóriába esnek.
    Amit kerestek az a Conan a deketív, de csak 51 rész van lefordítva magyarra, felirattal volt régen, de most nem találom sehol. Nekem is rengeteg nagy kedvencem volt az Animax-on. :D Pl.: amiket írtatok, bleach, fullmetal alchemist, d-gray man, romeo x juliet, lovely complex, méz és lóhere, bakugan, yu-gi-oh, slayers, death note, soul eater, chruno crusade, ( jól írtam? ) vampire knight, yu yu hakusho. Azóta rengeteg animét láttam és az, amit a tv-ben mutattak édeskevés. :)
    Amúgy egyetértek veled, az unokahúgom szinte mindennap átjön és ezeket a csatornákat nézi... sokszor inkább bebújok a takaró alá. :D

    Ölel,
    Kanna

    Utóirat: Bocsi, hogy elkalandoztam.

    VálaszTörlés
  3. Én kifejezetten szeretem a V, mint Viktóriát, ezért említettem meg, mellesleg azt mint a Nickelodeon jelenlegi adásai közé soroltam. Köztudottan vígjáték fanatikus vagyok.
    Ahj, köszi, hogy elmondtad, biztos sosem találtam volna meg, nem baj, hogy csak annyi van lefordítva, majd nézem feliratosan.
    Háth, igen, nagyon sajnálom a mostani generációt.

    VálaszTörlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés