Interjú Szirmay Ágnes írónővel

12:28:00

Ezúttal Szirmay Ágit zaklattam, a kérdéseimmel. Ha esetleg nem ismernétek, ő írta a Szerelemre castingolva című regényt, amiről hamarosan egy kritika is olvasható lesz a blogon. 
Addig is itt van az interjú:

Forrás: Moly.hu

1. Hogyan jutott eszedbe a casting téma?

A szappanopera, mint téma jutott először eszembe, de nem kellett hozzá túl nagy fantázia a részemről: 18 éve dolgozom napi sorozatban forgatókönyvíróként. Maga az alapötlet volt az, hogy írok egy olyan ifjúsági regényt, amelyben a főszereplőim bekerülnek egy szappanoperába színésznek. Ez pedig csak egy többlépcsős casting után lehetséges.



2. Mennyire volt nehéz a karakterek kidolgozása?

 Az egész könyvet nagyon könnyű és örömteli folyamat volt megírni. Mikor a szereplőimre gondoltam, volt előttem egy kép róluk. Réti Bence például éppen úgy nézett ki és éppen úgy is viselkedett, mint Jordan Catalano a My so-called life című sorozatban. Dé pedig a 10 dolog, amit utálok benned Patrick Veroná-jának vonásait és mosolyát viseli a fejemben (vagyis írás közben sokat gondoltam Jared Leto-ra és Heath Ledgerre). 



3. Te elmennél egy hasonló castingra? 

Ha adódott volna ilyen lehetőség, mikor gimnazista korú voltam, biztosan elmentem volna. Ma már nem. 



4. Honnan volt inspirációd? Esetleg te is belekóstoltál már a színészek világába? 

A színészekét csak láttam, elég közelről. Az a helyzet, hogy én az Istenek közé tartoztam. Ez most elég furcsán hangozhat valaki olyannak, aki nem olvasta a könyvet, úgyhogy jobb, ha megmagyarázom a dolgot: a regényben a szereplők „Isteneknek” csúfolják a forgatókönyvírókat, mert ők írják meg a sorozatszerereplők sorsát, rajtuk múlik, hogy egy-egy karakterrel rövid- és hosszútávon mi fog történni. 


Forrás: Google
Réti Bence
5. A közel jövőben tervezel, más kategóriájú könyveket is írni?

 Igen. Éppen most kezd összeállni a fejemben egy urban fantasy világa, és azt hiszem, már a főszereplő is kezd életre kelni a fejemben. De előtte még meg szeretném írni a Szerelemre castingolva második részét. Az a munkacíme, hogy Titkok és titkok. 



6. Virág fűszeres doboza hogyan jutott az eszedbe? 

Na erről tényleg fogalmam sincs. Úgy gondoltam, hogy egy jó mód Virág jellemzésére, ha leírom, mi mindent hord magával az iskolatáskájában. És akkor egyszercsak ott volt benne ez a doboz is. És ha már ott volt, kezdenem is kellett vele valamit. 


7. Introvertált vagy extrovertált vagy? 

Kevert típusú. Szeretek beszélni, néha túlságosan is, a saját titkaimat képtelen vagyok megtartani, de közben például utálok színpadon szerepelni. 


8. Hány kötetes lesz a sorozat?

 Egyelőre három, de mint minden rendes szappanopera, a végtelenségig folytatható. 


9. Milyen könyveket olvasol előszeretettel? 

Mikor készültem erre a regényre, rengeteg Young Adult könyvet olvastam el. Nagy felfedezés volt, mert előtte nemigen olvastam effélét. (Csak a saját kamaszkoromban, de az még a csíkos és pöttyös könyvek világa volt.) Magyar szakos bölcsész voltam, úgyhogy alapjáraton szépirodalmat olvasok, és mivel már ötvenéves vagyok, az évtizedek során bőven volt időm a legfontosabb klasszikusok elolvasására, ezért főleg kortárs szépirodalmat. Beleértve a verseket is. 


Forrás: Google

10. Virág mennyiben hasonlít rád? 

Nagyon. Csak fiatalabb, szebb és hamarabb megszerzi azt az élettapasztalatot, amit nekem ennyi év alatt sikerült csak összegyűjtenem. A fő vonása az, hogy folyamatosan figyeli a környezetét és olvas a jelekből, de nem hiszi el, hogy amit kiolvas, az tényleg igaz. És nincs túl nagy véleménye magáról, mert önmagára figyel a legkevésbé. Ez viszont csak akkor jó életstratégia, ha olyan emberek vesznek körül, akik szeretnek, és megbízhatsz bennük. Virágnak ebből a szempontból szerencséje van. Meg nekem is.




Ha esetleg kíváncsiak vagytok a könyvre, ide kattintva elolvashatjátok a fülszövegét.

Ha pedig az írónővel szeretnétek felvenni a kontaktot, ide kattintva benézhettek a facebook oldalára. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés