Kritika - Legendás állatok és megfigyelésük

10:31:00

Minden Harry Potter fan, tűkön ülve várta ezt a filmet. Reménykedtem benne, hogy hasonló hangulatú lesz, mint a sorozat, végül is ugyanabban a dimenzióban játszódnak, még ha más időszakban is.
Csak félig csalódtam.


liveforfilm.com


Maga a történet arról szól, hogy a főszereplőnk Newt, New Yorkba utazik, a szörnyekkel teli poggyászával, egyik kis kedvence érdekében. Ez azért volt elég nagy változás, mert a Harry Potter filmek/könyvek eddig inkább Angliára összpontos
ítottak. 


Miután kijöttem a moziból elég nagy csalódásként fogtam fel azt amit láttam, mert még nem tudtam, hogy ez csak a bevezetése volt az öt részes sorozatnak. Így hogy tudok róla még mindig úgy gondolom, hogy nem adott eleget. A bölcsek köve is egy bevezetés volt, mégis mennyi minden történt benne, magyarán egyenesen a közepébe estünk, de ez a film, olyan volt mint egy két órás trailer. A film készítői semmivel sem foglalkoztak eleget, pedig lett volna anyaguk, ott volt például, hogy az egyik varázsló gondolatolvasó, ha azt előtérbe helyezték volna, egy sokkal élvezhetőbb sztori kerekedhetett volna ki belőle.
A film első felét, úgy ültem végig, hogy nem értettem, mi is történik a vásznon, ez leginkább annak köszönhető, hogy a história nem eléggé kidolgozott. 
Youtube.com
Volt egy két problémám a szereplőgárdával. Ott volt például Newt aki mondhattok amit akartok, nem főszereplőnek való. Oké, hogy elvekben köré és a szörnyei köré van építve az egész történet, de egyszerűen nem tudtam mit kezdeni vele. Nem túl érdekes, nem túl vicces, de még a színésznek a játéka sem győzött meg. 
Aztán ott van Porpentina, aki már hátránnyal indul, mert nem hogy megjegyezni, de még kimondani sem tudom a nevét. Ráadásul az ő jelenlétét aztán tényleg nem értettem, ő tipikusan a szürke kis egér, aki van hogy legyen. 
Queenie, a kimondhatatlan nevű testvérének, a teljes ellentéte, ő minden, csak nem elfeledhető. Egy igazi 20. századi boszorkány aki a maga mókás bájával mindenkit levesz a lábáról. És ott van még a fenomenálisan humoros Jacob, aki egyébként egy mugli, vagy ahogy a filmben mondták egy ''No Mag'', mi azért maradjunk az eredeti megszólításnál. Jacobot, Newt keveri bele a mágikus világ ügyeibe, és mint az ahogy elvárható, majdnem mindenen meglepődik, ezek a részek voltak talán a legszórakoztatóabbak, de csak akkor ha nem vesszük a kacsacsőrű emlős frenetikus csínytevéseit. 
Muszáj említést tennem a bőrönd belsejében lévő világról, ami tele van misztikusabbnál, misztikusabb szörnyekkel, ezek nem csak a muglikat kápráztatták el, hanem engem is, és itt értettem meg igazán, hogy a Legendás állatokat és a Harry Potter nem vehetem egy kalap alá, mert a két cím, két külön sztorit takar, és mindkettő jó, a saját stílusában. Azt még el kell mondanom, hogy nagyon nagy hangsúlyt fektettek a látványra, zenére, avagy az atmoszférára, aminek örültem is meg nem is. Én 3D-ben néztem így hatalmas élményt nyújtott, de valószínűleg emiatt volt az, hogy a sztori háttérbe szorult.
Youtube.com

A film legnagyobb hibája a közösségi média, mivel olyan szinten reklámozták, hogy mindenki arra számított, hogy egy történelmi csodát fogunk látni a vásznon. Ez a baj a marketinggel, mindig túlzásba esnek.
Jó élmény volt, de inkább egy egyszeri nézős film, legalább most már tudni fogom, hogy miről fognak szólni az utódjai, így már nem Harry Potter miatt ülök be a moziba, hanem a  Legendás állatok miatt.
Amire felfigyeltem, hogy Newt valami, Lesley Lestrange nevű nőt tart bekeretezve a polcán. Maga a Lestrange név maradt meg bennem, és csak remélni tudom, hogy a következő részekben megtudjuk ki is ő valójában. 


Nektek, hogy tetszett a film?

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. IMÁDTAM NEWT-OT, HOGY MONDHATTAD, HOGY NEM LEHET FŐKARAKTER

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ízlések és pofonok, nekem nagyon személytelen volt, persze megértem, hogy neked tetszett az alakítása :)

      Törlés

Follow by Email

Előfizetés