Nemet mondok, a fast fashion márkákra

8:32:00

Még decemberben olvastam egy cikket, amiben arról ecsetelt a szerző, hogy a textilipar mennyire szennyezi a környezetet. Aztán rákerestem több ilyen témájú bejegyzésre, és kiderült, hogy igen, a ruházatunk okozza majdnem a legtöbb problémát a hulladékfeldolgozásban. Fillérekért megvásároljuk a fast fashion márkák darabjait, amelyek pár hónap múlva kimennek a divatból, és kilökjük őket, hiszen már nem trendiek.



 Az összes termékükből van vagy száz ugyanolyan, és ha látsz egy egyedinek tűnő ruhát, szinte biztos, hogy azt a darabot fogod minden második emberen viszontlátni. Ráadásul ezeknek a ruháknak 80 százaléka nagyon rossz minőségű, hamar bolyhosodik, szakad, és még sorolhatnám, tényleg ilyesmire dobnátok ki a pénzeteket?
 De ha csak erről lenne szó, de nem, a legtöbb ilyen maskarát Kínában gyártják, és most nem a minőségről akarok beszélni, hanem a körülményekről. Gyerekeket állítanak be varni, szőni, vasalni és minden más dolgot csinálni, és mit kapnak ezért a porontyok? Semmit! Éhbérért dolgozzák ki a belüket, csak azért, hogy mi csini göncökbe flangálhassunk nap mint nap. Ez sajnos nem csak Kínában biznisz, hanem a Föld összes szegényesebb országában. Ha csökken az érdeklődés ezekre a textillekre, akkor talán nem fogják ilyen mértékben gyártani őket.

 A cikkek elolvasása után magamba néztem, és rájöttem, hogy cseppet sem vagyok jobb, én is ugyanúgy kilököm a ruháim nagyrészét, és ugyanúgy fast fashion helyekről vásárolok. Az ilyen cégek tonna számra gyártják a ruhákat, és ami nem kell el, az értelemszerűen megy a szemétbe. 
A Vous magazinnál rátaláltam egy bejegyzésre, ami elindított valamit bennem, a bejegyzést ide kattintva olvashatjátok el.
Eszter arról beszél benne, hogy lemondott az ilyen márkákról, és inkább turkálókból vásárol, vagy pedig magyar tervezőktől.
Tudtam, hogy én is ezt akarom csinálni, mert ha ezzel egy kicsit is segítek a világon, akkor már jobban érzem magam. Decemberben indult el a gondolat, és pontosan ma kezdek neki ennek az egésznek.

Úgy döntöttem, hogy mától, egészen nyárig megpróbálok nem vásárolni sem a H&M-ben, sem pedig a hozzá hasonló üzletláncokban. Helyettük Eszterhez hasonlóan a turkálókból és tervezők alól szerzem meg a dolgaimat.
Minden vásárlásomat dokumentálni fogom, így látni fogom, hogyan haladok. 

Ha esetleg nektek ez jár az eszetekben, akkor ne habozzatok kezdjétek el, és csináljuk együtt ezt a projektet! Ha viszont nem akartok ennyire drasztikus módszerekhez nyúlni, akkor már az is haladás, ha nem vásároltok össze minden hülyeséget, hanem mondjuk megelégedtek egy olyan gardróbbal, ami inkább csak alapdarabokból áll, és azokból építitek fel a mindennapos öltözeteteket. A megunt ruháitokat pedig inkább ajándékozzátok vagy adjátok el, minthogy kilökjétek.

A véleményeteket pedig szívesen olvasom a komment részlegben.

Ha semmiről sem akartok lemaradni, iratkozzatok fel!

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Nem vagyok egy nagy shoppingoló, nem vásárolok felesleges szezondarabokat, de persze azért a ruháim jó része ezekből az üzletekből van.
    Kidobni nem szoktam semmit. Ősszel az ismerőseimmel szerveztünk egy ruhacserét. Azok a ruhák, melyek nem találtak gazdára, egy jótékonysági szervezethez kerültek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem járok gyakran vásárolni, főleg, mert nekem van pár rihadarabom amiket nagyon szeretek, és leginkább csak azokat hordom.
      Ez a ruhacsere dolog nagyon jó ötlet, ahogyan a jótékonykodás is, szerintem én is beszélek majd erről egy-két barátommal :D

      Törlés
  2. Ciki, nem ciki, én a helyi kínai áruházba járok. Ja, az áruháznak csak a neve kínai (kínai a tulajdonos), de kínai gyártmányú ruha nincs is. De van olasz, svéd, angol, magyar, német, stb. Nem járok butikba, sem turkálóba. És nagyon ritkán veszek márkás darabokat. Ilyen fast fashionról még nem hallottam, de gyenge minőséget eleve nem veszek. Amit meg megunok, megy a Vöröskeresztbe. Nagy ritkán dobok ki bármit is, de azt is csak akkor, ha már tényleg olyan állapotban van, hogy hordhatatlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából, valószínűleg azoknak is közük van Kínához. Én személy szerint imádok turizni :D
      Örülök, hogy segítesz a Vöröskeresztesknek

      Törlés

Follow by Email

Iratkozz fel Bloglovin'ra is!

Follow

Előfizetés