Veréb Emese - Segítség, már megint egy gyökérrel járok

2:46:00

 Már ideje érett ez a kritika. Igazából elég rossz élmény volt, de ez részben az én hibám is, mert gondolhattam volna, hogy ez egy tipikus tiniknek szóló sztori lesz. Igen, én is ebben a korszakban vagyok, de engem sosem vonzott ez a stílus, nem szeretem a drámázást, ez a könyv pedig tele van vele.


Kezdésként megkapjuk a 16 éves Amyt aktus közben, a valamivel idősebb Adammel. A hölgyemény éppen azt magyarázza magának, hogy ez más lesz, mint a többi hat és fél millió fiú, akivel összerúgta a pórt, mert igen, egy elég tapasztalt lányról beszélünk, legalábbis a sztori úgy festi le őt, mint akinek már vagy száz kapcsolata volt. Amit teljesen ellenzek, mert már nem azért, de egy 16 éves lánynak ne legyen már ennyi tapasztalata pasik terén,  főleg ne szexuálisan.
 Amyről azt kell tudni, hogy mániákusan üldözi az igaz szerelmet, és persze most is azt gondolja, hogy Adam a nagy Ő, de persze lesz egy kis bökkenő, a lány pedig kidobja őt.
Azonnal elmondja Rubynak a legjobb barátnőjének, hogy mekkora gyökérrel töltötte az éjszakát, és mit ad isten, kiderül, hogy Ruby bátyja a híres- neves gyökér. 
Az egész könyv abból áll, hogy ez a két ember szenved egymás miatt, mások miatt, a kötelezettségek miatt, meg a kiscica füle miatt. Esküszöm, hogy én ennyi siránkozást, nem hogy nem olvastam még, de nem is tapasztaltam de soha az életben. 
Persze, megértem, valaminek történnie kell, mielőtt mindenki megkapja a sokat emlegetett happy endet, de akkor is, ez már sok, ezek ketten többet szenvednek, mint Edward és Bella, pedig azt hittem, őket nem lehet alul múlni.
Azon gondolkodtam, hogy abbahagyom, de végül meggyőztem magam, hogy megérdemel annyit az írónő, és a kiadó, hogy elolvassam, és csak utána osszam az észt, úgyhogy tessék, itt vagyok, és azt mondom, hogy nem, nem lett jobb attól, hogy elolvastam mind a 200 oldalt. 
Kábé a 100. oldal fele, Oliver felbukkanásakor kezdett egy humor ebihal úszkálni az unalom tengerében, már-már megmosolyogtattak a párbeszédek , ráadásul a hercegnő is abbahagyta az önsajnálatot, azt hittem, hogy eljött az áttörés, és innentől már csak jobb lehet. DE NEM! A szerző  csavart egyet, és már megint ugyanott tartottunk, ahol kezdtük. 
Ezután Amy kapott egy igen jó ajánlatot , - amit őszintén én sem hagytam volna - és elutazott egy másik városba, otthon hagyva hősszerelmesét.
Ekkor ugrunk egyet az időben, és megismerjük Shont, akit imádok, -semmi szarkazmus nélkül-, egyszerűen odáig vagyok tőle, ő, Ruby, Cassie, és Holly azok a szereplők, akik életet leheltek a sztoriba, frenetikusak voltak, meg tudtak nevettetni, ami hatalmas piros pont a könyvnek.
Az alkotó abban a hitben ringatott, hogy végre nyugtom lesz, de akkor jött az Adam- hurrikán, és elpusztított  mindent, amit csak jónak mondhattam. Én nem tudom megérteni, hogy Amy hogy az életben maradhatott meg egy 16 éves szintjén, ugyan úgy viselkedik, mint évekkel ezelőtt, még mindig egy naiv kölyök.
Ami pedig személyesen engem sértett, az az, hogy többször megjelent a könyvben az a fene ette megcsalás, amin a szereplők úgy sétáltak át, mint egy hangyán, pedig nem, marhára nem elfogadható, és nem kéne azt a példát mutatni a tinédzsereknek, hogy a megcsalás okés.
Hogy mondjak pozitívumot is: ott az, akikről korábban említettem, hogy  megszerettem őket, mert  igazi egyéniségek, na ők  egész jól kidolgozottak. Ami pedig Amyt illeti, magával a személyiségével és a kidolgozottságával semmi bajom, egy elég szimpatikus lány lenne ha nem lógna Adammel. A sráccal hisztis libává változik át, viszont nélküle -avagy Shonnal- kedvelhető egyéniség.
 Elismerem a közepe felé felkeltette az kíváncsiságom a könyv, mert végül is tudni akartam, mi lesz a szereplőkkel, ki kivel jön össze, vagy maradt így a végén is van egy- két kérdésem, például, hogy mi a franc történt az én Shonommal??!
 Szerintem Adam nélkül helytállt volna a történet, főleg ha a végén Shon lett volna a befutó, de még Oliverrel is megelégedtem volna. Vagy ami még tetszett volna ha jobban kifejti a szerző, Amy munkahelyi dolgait.
 A nyelvezete kicsit furcsa, de lehet, csak nekem, mert én nem igazán becézgetek és babusgatok, de tetszett az újdonság.
Összességében nem igazán tudom ajánlani ezt a könyvet, habár molyon mindenki 5 csillagot adott rá , szóval a ti döntésetek.


Köszönöm a recenziót a Colorcom kiadónak!


You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés