Sorozatkritika - A Vámpírnaplók utolsó részéről

11:06:00

 Majdnem egy hete, ültem le a gép elé, azzal a céllal, hogy én megnézem az utolsó részt. Azt a részt, ami lezár egy hosszú időszakot az életemből. Nyolc éve van képernyőn, én pedig durván 3 éve nézem rendszeresen. Azért mondom, hogy rendszeresen, mert pici koromban is tudtam, arról, hogy van ez a sorozat, és egyszer- kétszer bele is néztem, de nem igazán keltette fel a figyelmemet. Viszont 3 éve, leültem és megnéztem az első részt, azóta pedig sorra daráltam le az újabbnál újabb epizódokat, egészen szombatig, amikor is, leadták az utolsót.


Borsódzik a hátam, és könnybe lábad a szemem ha belegondolok, hogy ennyi volt. Nem, nem reagálom túl, mert számomra a Vámpírnaplók egy teljesen fix dolog volt, amiről tudtam, hogy nem kell aggódnom, ha megnéztem egy részt, mert ott van a további ezer másik. Tudom, hogy a sorozat kb az 5. évad után olyan bugyuta lett, hogy azt elképzelni is nehéz, de engem ez akkor, és most sem zavar. Egyszerűen relaxáló leülni, és megnézni, ahogyan a vámpír pajtik kinyírnak pár embert, megmentik a várost, feltámasztanak egy régi jó barátot, kitalálják, és ahogyan megküzdenek a legeszeveszettebb teremtményekkel csak azért, mert nincs más dolguk. Egy jó sorozatról nehéz lemondani.


 A búcsúbeszéd megvolt, kezdődhet a poszt kritika része.


Ahogyan azt mondtam az 5. évad után a sorozat hanyatlani kezdett, ami annyit tesz, hogy a minőség romlott, a szituációkból pedig hiányzik a hitelesség. Ez a nyolcadik évadban valamilyen szinten javult, eléggé meglepő dolgok kerültek fényre, a karakterek pedig elindultak a fejlődés felé. Maga az utolsó rész jó- érdekes lett, de sok logikátlan dolog is történt, például Katherine megjelenése is egy a sok hülyeség közül. Mégis hogyan tudta az ujja köré csavarni magát az ördögöt, tudjátok, azt a valakit, aki belelát a fejetekbe, és seperc alatt a tudatában van minden gondolatotokkal? Értem én, hogy ő a ,,Bad Bitch'', akinek muszáj, még egyszer utoljára keresztül húznia mindenki számításait, de semmi értelme nem volt a jelenlétének. A csaj éppen csak megjelent és már el is tűnt, ráadásul csak agyzsibbasztó próbálkozásai voltak, amelyekről érződött a szánalom és a halál keserű szaga.
Ami pedig majdnem kikergetett a világból, az Damon és Elena találkozása. Semmi szenvedély, semmi megható nem volt benne, a szerelem legkisebb szikráját is csak nagyítóval lehetett látni. Vártunk 2 évadot arra, hogy Damon újra a karjai között tarthassa élete szerelmét, erre mi történik? Megfogják egymás kezét és kész. Semmi sírás, semmi kérdezősködés, Caroline és Damon is több szenvedélyt tudott felmutatni, mint a nagy szerelmesek. 


Forrás: Mobipicker.com
 A készítők azt mondták, hogy leforgatták az esküvői jelenetet és csak azért nem került bele, mert túl hosszú lett volna, de könyörgöm ez az utolsó rész, szerintem egy néző sem panaszkodott volna plusz 20 perc miatt. A Stefanék esküvője viszont egyenesen meseszerű volt, főleg a beszédek, olyan szépek, igaziak voltak. Igaz, hogy ez is csak addig tartott míg Matt anyja ki nem hányta a halott belét, de hé addig legalább volt egy megható pillanatunk.
 Az esküvőből kiindulva elgondolkodtam azon, hogy ugye a végére az összes vérszívó visszatért az emberségéhez, kivéve Caroline-t. Mit fog ez a lány csinálni 70 év múlva, mikor a barátainak lejár az ideje? Igaz, utaltak rá, hogy Klaus még benne van a pakliban, de nem hiszem, hogy átmenne a The Originals-hoz a színésznő.  
 És csak megsúgom, hogy sejtettem, hogy Stefan lesz a szerencsés vesztes, és hogy honnan sejtettem? Háth a körítésből. Átváltozott gyilkológéppé, kinyírta a nézőközönség és Bonnie szerelmét, meg vagy 1000 embert, utána meg hirtelen sérülékeny ember lesz? Kiszámítható, hiszen az emberi sebezhetősége, egyből arra enged következtetni, hogy nem képes megvédeni magát, ergo ha rátámad egy egyszerű rabló, neki annyi. A depressziós hozzáállása pedig, szintén jel, mert ugye tudjuk mi történik mikor Stefan rájön a tettei súlyára, háth önfeláldozhatóvá cédulázza magát, és már megy is a felírni magát a holtak listájára.
Összességében az a véleményem, hogy a rendezők tehettek volna nagyobb erőfeszítést arra, legalább az utolsó rész erejéig. Persze a negatív pontok amiket felsoroltak, nem rontottak azon, hogy mennyire meghatódtam egyes jelenetek miatt, igazából, a 15. perctől a végéig bőgtem, és csak utána kezdtem el analizálni a látottakat. Illetve a végét nagyon ügyesen, avagy kreatívan oldották meg, a halál utáni nyugalom a szeretteik mellett elképesztően szép ötlet.
Oh, hogy mennyire fognak hiányozni a szereplők, főleg a kedvenc Salvatore-ém. 


Team Damon since ,,Hello Brother''



Nektek mi a véleményetek az utolsó részről? Vagy a teljesen szériáról?

Ha tetszett a bejegyzés iratkozzatok fel, nehogy lemaradjatok a továbbiakról.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés