Interjú Anne L. Green írónővel - Pénzügyek és egyéb izgalmak

11:17:00

 Egyszer már volt alkalmam meginterjúvolni Anne-t, amit ide kattintva elolvashattok. A jelenlegi interjú kérdései elég pénz centrikusakra sikerültek, de becsúszott egy-két más témájú kérdés is.

Forrás: Facebook/Anne L. Green

1. Azt tudjuk, hogy egy hazai író keveset keres, de mégis mennyi az a kevés?

Mondhatnánk, hogy a munkához képest, amit belefektetünk egy-egy könyvbe, tényleg nagyon keveset. Csak ebből nem lehet megélni, vagy csak nagyon keveseknek sikerül. A legtöbb író ezt nem a pénzért csinálja. Én sem. Imádok írni. Kikapcsol és egy terápia számomra. Első könyves írók szokták azt gondolni, hogy a könyv, amit kiadtak majd profitál, a valóság azonban az, hogy az az összeg, amit ebbe ölnek (én is így voltam vele) az egy hosszútávú befektetés. Lassan érik be a munka gyümölcse.

2. Már elég nagy hírneved van, ezáltal a fizetésed mennyit nőtt?
Nagy hírem? Valóban ismertebb lettem a kiadónak hála, de ezt a sikert első sorban nem nekik, hanem az olvasóimnak köszönhetem. Ha ők nem szeretik meg az írásaimat, akkor minden hiábavaló lenne. Hogy mennyit keresek az relatív. Persze, többet, mint a legelején, de a jutalékom nem több, mint fizetés kiegészítés, amit azzal kereshetek, amit szeretek csinálni.


3. Nehéz betartani a határidőket?

Határidő a barátom. Ha nem lenne kitűzött időpont, nem lennék ösztönözve, hogy leüljek és írjak. Igen, olykor nehéz. Fél évente kell egy kéziratot leadnom. Család és főállás mellett ez nem mindig egyszerű. Ám, ha az ember nagyon akar valamit, akkor nincsenek lehetetlenek.
Forrás: Facebook/Anne L. Green
4. Volt, hogy lemaradtál már egy határidőről?

Eddig még soha. (Megnézném a kiadó arcát egy ilyen esetben) De komolyra véve a kérdést, soha nem mondom, hogy soha. Bármikor közbe jöhetnek rajtam kívül álló dolgok, de azon vagyok, hogy ez nem fordulhasson elő. Nem okozhatok csalódást az olvasóimnak.

5. Mi határozza meg a könyveid árát?

A könyvpiaci árak. Hasonló áron adjuk, mint a hasonló kategóriákban lévő könyveket.

6. Fix fizetés létezik ebben a szakmában?

Tudtommal igen, de én nem ebben a rendszerben szerződtem, így erről a formáról nem tudok érdemben nyilatkozni.
Forrás: Anne L. Green
7. Van olyan ok ami miatt nem szereted ezt a szakmát?

Őszintén? Minden hivatásnak meg van a maga szépsége, de ugyanakkor az árnyoldala is. Ennek is. Igyekszem a jóra koncentrálni, abba kapaszkodni, ami fontos nekem (elsősorban az olvasóim támogatásába). Nem lehet mindig minden tökéletes. Hol lenne akkor az izgalom? Hogy van-e, amit kimondottam nem szeretek benne? Hmm... Minden folyamatot élvezek, (mégha időnként nehéz is) mert tanulok belőle. A tudást, tapasztalatot pedig, mint tudjuk, nem vehetik el tőlünk.


8. Volt, hogy már felismertek az utcán?


Igen. A vasútállomáson jegyet vettem. A lány a vörös hajam miatt ismert fel. Nagyon jól eső érzés volt neki is és nekem is. Mindig különleges élmény olyan emberekkel találkozni, akik ismerik a könyveim által egy olyan énemet, amelyet még a családom sem tapasztal. Mintha cinkosaim lennének egy elkövetett csínytevésben. Csak ők tudják és csak én. A kiadómnak nagyon hálás vagyok, hiszen az, hogy test közelben találkozhatom az olvasóimmal a turnék keretében óriási dolog. Erőt ad a folytatásra.

9. A szakmában dolgozók közül vannak jó barátaid?

Remélem nem hangzik nagyképűen, de igen. Élen az én Angyal barátnőimmel, Angelikával és Borsával, de számos más magyar kortárs íróművét begyűjtöm (természetesen dedikáltan) és ez egy jó barátság alapja is. Ha kérdéssel, kéréssel fordulnak, vagy fordultak hozzám, ha módomban állt, segítettem.

10. Mennyi idődet veszi el az írás?

Most forgatom a szemeimet. Én ha belekezdek egy történetbe, akkor nem tudok leállni. Ilyenkor éjjel-nappal írnék. De, ha a férjemet kérdezed... nos ő azt mondaná: rengeteget. Nagy családi összefogásra, átszervezésre van szükség ilyenkor. Egy íróval együtt élni nem könnyű dolog. Nehéz lehet elfogadni, hogy az ember, akivel együtt élsz, függőségi viszonyt folytat a laptopjával.

Forrás: Anne L. Green
- Szuper válaszokat adtál, köszönöm!
- Nagyon szívesen!

Ha tetszett a bejegyzés iratkozzatok fel a blogra, nehogy lemaradjatok a továbbiakról!

Ha pedig Anne-re vagytok kíváncsiak akkor ide kattintva benézhettek a facebook-oldalára.

You Might Also Like

2 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés