Önbizalomhiány - avagy, testszégyenítés

11:25:00

Nap mint nap megkapom, hogy mennyire sovány, formátlan az alakom, hogy biztos éheztetem magam, hogy borzalmasan nézek ki, hogy olyan vagyok mint egy anorexiás. Hogy mennyire féltenek, mert ha ''így,, folytatom biztosan meghalok. Hadd öntsek tiszta vizet a pohárba:


Nem, nem éheztetem magam, nem, nem vagyok bulimiás sem anorexiás, és nem, nem éheztetem magam. Nem azért vagyok vékony, mert nem eszem, hanem mert ilyen a genetikám, a szüleim is ilyeneket voltak, és a nagyszüleim is, nincs ebben semmi rossz vagy furcsa, oké?

Azért írom mind ezt le, mert tudom nem én vagyok az egyedüli személy akit, a súlya miatt bántanak, teljesen mindegy, hogy azért mert sovány, vagy mert húsosabb az illető, ugyanúgy szégyelni fogja magát ha megszólják.
Nem értem miért szólnak bele az emberek mindenbe. Miért érdekli őket annyira, hogy én sovány vagyok, a Pistike meg kövér? Mi köze van ennek a két idióta jelzőnek ahhoz, hogy milyenek is vagyunk valójában? Már annyira elegem van a sok sztereótípiából.
 Az, hogy vékony vagyok, nem azt jelenti, hogy csak az alakommal törődőm, és nem is mérem ki a kalóriákat evés előtt, sőt, általában mindent megeszek amit elém raknak egy szó nélkül, és még repetázok is. Gyors az anyagcserém ennyi a ''titka'' a gizdaságomnak.  
Mindenkinek élveznie kéne az étel adta örömöt, és nem pediga zon aggódnia, hogyha most megeszik egy Mars szeletet akkor mennyit szed fel. Vannak országok ahol nem adatik meg az, hogy mindennap ehessenek az ott élők, nálunk meg kidobják a kaját mert túl hízlaló.


Forrás: Giphy.com
Értem én, hogy nem minden ruha áll jól, de muszáj ezt szóvá tenni? Muszáj az orrom alá dörgölni, ha nem tetszik rajtam valami? Nehéz megtartani a véleményed magadnak?
A társadalomnak semmi sem jó, ha valaki testes azért piszkálják, ha valaki sovány akkor meg azért, ha meg pont normális a súlyod, ne aggódj találnak rajtad is valami kifogásolhatót. 
A női lapokban folyamatosan azt reklámozzák, hogy így meg úgy küzd le az önbizalomhiányt, de arról senki nem beszél, hogy mi a háttértörténete a kialakulásának. Márpedig valahogy ki kell alakulnia, nem születik velünk, egy pár hónapos kisgyerek nem önbizalomhiányos, ugye? 
 Azért lesz valaki önbizalomhiányos, mert sértgetik, bántják, nem fogadják el, kitaszítják. 
 Már az oviban kezdődik a csúfolódás, az iskolaában meg már azért is kirekesztenek, mert rosszul pislogtál. 

Kiközösítés, sztereotpiák, verbális/fizikális bántalmazás, köszönjük iskola, egy élmény volt.

Nem azokon kell javítani akiknek a súlya nem felel meg a társadalmi normáknak, hanem azokon akik a külső miatt ítélkeznek. Nem súlyt kell leadni, vagy felvenni, hanem kizárni az életünkből a negatív embereket. Mit gondoltok miért létezik a bulimia és az anorexia mint betegség? Azért, mert az emberek nem bírták tovább a testszégyenítést, változtatni akartak magukon. 



Senki sem tűri örökké a sértegetést! 

A külső alapján történő megbélyegezésnél undortóbb dolog nem létezik. Miért nem tudják az emberek felfogni, hogy nem vagyunk egyformák, nem nézünk ki ugyanúgy, miért hasonlítanak össze minket? Soha nem fogunk ugyanolyanok lenni, és ez így van rendjén.

 Fél éve úgy döntöttem, hogy izom edzésbe fogok, nem szeretem, hogy vékony vagyok, nem tetszem magamnak, és csak is egyedül ezért változtatok, nem pedig mások véleménye miatt. És tudjátok mit, látom magamon a változást, és egyre közelítek a cél felé, miszerint szeressek tükörbe nézni, hogy büszke lehessek az alakomra, és ezt magamnak köszönhetem, senki másnak.

Kedves lányok/fiúk ne érezzétek rosszul magatokat a sértések miatt, ti úgy néztek ki jól ahogyan vagytok, nem kell megváltoznotok mások kedvéért. Csak és egyedül akkor kell valami új után nézni, ha azt ti szeretnétek, ez a ti döntésetek, nem a szüleiteké, nem a barátaitoké, senki másé, csak a tiétek.  

Nem azért vagyunk ezen a világon, hogy megfeleljük az elképzelhetetlen elvárásaitoknak!



Ha magadra ismertél, mint testszégyenítő, kérlek gondolkodj el a tetteiden, és azon, hogy mennyi örökké megmaradó sebet tudsz okozni akár egy szóval is!

Szeretném, ha leírnátok kommentben a véleményeteket a témáról!

Ha tetszett a bejegyzés, iratkozzatok fel a blogra, hogy nehogy lemaradjatok a továbbiakról,

You Might Also Like

0 megjegyzés

Follow by Email

Előfizetés